• nancy 15

gravid men nästan inga symtom

hej! söndagen den 12 mars visade grav testet +, då var mensen en vecka försenad. 13:e mars testade jag en gång till, (kunde inte tro att det var sant) och igår torsdag 16:e testade igen och alla tre gånger har det varit +, men har inga tydliga symtom, jag är hungrigare än vanligt, och kissar ofta och får sura uppstötningar. men mår illa bara när jag är hungrig, är det någon som har varit med om något liknande, det låter kanske dumt men vill gärna känna mig gravid.Blev gravid på 3:e pergokuren(dubbeldos)

• Svar på tråden gravid men nästan inga symtom
  • April Mamma

I vilken vecka är du i?

Jag tyckte inte heller att jag kände så mycket mer än trötthet i början MEN sedan börjde jag att må så illa och spydde fram till v 33.

Ta det lungt så kommer det nog lite illamående eller trötthet eller....??

Grattis föresten!

• nancy 15

hej! är i vecka 6, jag vet att det inte har gått så många veckor men man får höra från andra att de mår illa från början, trött är jag men vet ej om det att jag har fått ett nytt jobb och det tar det på krafterna att komma in i rutinerna. är väldigt orolig, har svårt att slappna av och njuta, har som sagt svårt att tro att jag är gravid, men samtidigt försenad mens och alla grav test har visat + kan inte vara fel.I vilken vecka var du då du började må illa?

• Lilla S

Hej och grattis!

Jag tycker att de symptom du har verkar alldeles normala. Det där med att må illa när man är hungrig tror jag är väldigt vanligt och det få gånger jag mådde illa (spydde dock aldrig) var just vid såna tillfällen.

Det jag kände mest var trötthet men den kom nog några veckor senare än v. 6 för mig.

Lycka till!
    LS

• April Mamma

Jag började att må illa runt v 9-10 tror jag att det var.
    Oroa dig inte i onödan,jag lovar att du kommer att få din beskärda del av alla graviditets åkommor

Visst är du gravid,ingen mens och en massa + på stickorna.
    När jag skulle på Ul i v 17 så tänkte jag :Tänk om det inte är någon där inne,trots att jag mådde som jag gjorde då och att min mage hade börjat puta. Visst var det en sprattlande bebbe där inne.

Ha det gott.

• Tess71
    Grattis till graviditeten! Jag tycker att du ska glädja dig det är många som inte känner några symtom alls i början. Var glad och oroa dig inte!

Ljus och kärlek Tess
  • nancy 15

hej känner mig redan lite lugnare, tack till er som har svarat.

kram

• Aussie78

När jag efter över två år av väntan och hormonbehandlingar blev gravid med min son hade jag i princip inga symptom alls (var övertygad om att behandlingen misslyckats). Under hela graviditeten var jag varken tröttare än vanligt och jag mådde inte illa en enda gång. Bristen på grav. symptom gjorde att jag testade igen och igen för att vara säker...totalt 11 gånger...! Inte förren på ett UL i v. 11 när jag fick se den lilla bebisen blev jag övertygad! Så oroa dig inte, alla är vi olika! Lycka till!

• Aussie78

När jag efter över två år av väntan och hormonbehandlingar blev gravid med min son hade jag i princip inga symptom alls (var övertygad om att behandlingen misslyckats). Under hela graviditeten var jag varken tröttare än vanligt och jag mådde inte illa en enda gång. Bristen på grav. symptom gjorde att jag testade igen och igen för att vara säker...totalt 11 gånger...! Inte förren på ett UL i v. 11 när jag fick se den lilla bebisen blev jag övertygad! Så oroa dig inte, alla är vi olika! Lycka till!

• Johnna

Hej, hej! Instämmer med att det låter helt normalt. Jag har en son på 2 ½ och jag var aldrig illamående under min graviditet. Behövde också äta mellanmål ofta eftersom blodsockret föll snabbt. Bananer är jättebra. Och sen var jag jätte-trött och sov mycket i början. Inga andra symtom.

STORT grattis!

• Jennie L

Hej!

Jag är i vecka 9 nu (8+1) och jag har liksom dig, nancy 15, inte heller några tydliga symptom. Inget illamående över huvudtaget. Visst händer det att jag är trött, och nog är jag mer hungrig än tidigare, men inte mycket mer.
    Jag frågade min mamma om hon var illamående under någon av sina graviditeter (fyra graviditeter, fem barn) men det hade hon aldrig varit. Kanske är det ärftligt? Eller så kommer det senare. Du kan ju alltid fråga din mamma hur hon hade det.

Kram

• nancy 15

hej! det är skönt att veta att det är andra som har känt som jag, många gånger blir jag orolig och tror att barmonskan kommer att säga att jag inte är gravid. men 6 grav test. kan inte vara fel!

• myspysan

Kände inget och trodde testen ljög... Sedan kom allt på en gång, illamående hela graviditetan, foglossning från v.13. Sjukskriven från v.17.
    Vill inte skrämmas, men så var det för mig. Många känner ju inte av något förrän senare.
    Grattis

• nancy 15

hej! nu är jag i v. 8 och mår såååååå illa, varje dag och inte så mycket på morgonen. , mest på kvällen, det händer att jag kräks ibland. förstoppad är jag och släpper ut gaser som aldrig förrut.

kram

• Rolla

Hej nancy!
    Gaser............. JAG MED!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag försöker och låta bli, men jag hinner inte ens till toan ibland eftersom dem kommer flera st. efter varandra.... och jag är bara i v.6.. men jag mår inte inte illa.. inte mycket i alla fall...

Kram Rolla

• nancy 15

hej Rolla! jag håller på att gasa ihjäl min man! han säger att när jag sover släpper jag en hel del gaser. men det är som du säger man hinner inte alltid till toa. hoppas det går över snart, jag kan stå ut med illamåendet, men det andra är rätt jobbigt.

kram Nancy 15

• aylen

Jag kan säga att jag är gravid i 6 veckan, men jag känner absolut ingenting och har inte gjort det i början heller. Jag lever precis som vanligt. Så normalt är det.

Svar på tråden gravid men nästan inga symtom