• nnathaliiee

Gravid ? Eller vad kan detta vara?

Hejsan jag undrade ifall jag kan få råd eller tips, ifall någon har känt samma sak eller vet vad detta kan vara. Har ett problem.

Min sambo o jag har pratat lite löst om att skaffa barn. Jag går inte på något preventivmedel och har inte gjort på några år pga jag mår dåligt av alla.

Allt började väl med att min mens vart sen två dagar ( ingen stor deal kanske ) men sen har den hållt på så att ? flytta ? fram sig två dagar.

Började att ta ägglossningstest men vet inte om jag räknat helt fel eller någonting för testade 7 dagar som jag trodde jag skulle ha ägglossning men inget visade att jag skulle ha det. Hade dock sex ändå.

Iallafall senaste månaden skulle jag ha mens den 27/3 men mensen kom inte. Har under tiden känt mig annorlunda. Har fått som en slags klump i halsen. Ingenting sitter där, kan inte hosta upp eller svälja det utan de bara sitter där och känns ibland som någon stryper än och får illamående av de. Och huvudvärk.

Har även känt ? mensvärk ? i ca en månad nu. Det känns som molnande värk i underdelen av magen hela tiden, ibland mer ibland mindre. Kissar extremt ofta också. Mitt humör har varit helt rubbat denna månaden också, extremt dåligt temperament, arg för minsta lilla, börjar gråta helt från ingenstans utan anledning.

Jag fick blödning , mens? Som kom 3/4 och höll på 3-4 dagar.

Nu tänker kanske många graviditet? Fast har gjort två test ett test den 29 ( trotts blödning eller mens ) sen ett igår den 10 båda visar negativt.

Har bokat en tid för provtagning för att kolla upp ifall det är min sköldkörtel som spökar eller vad det kan vara.

Kan man va gravid ändå trotts två negativa test?

Eller någon som känner igen sig vad allt detta kan bero på?

Tacksam för svar. ????

• Svar på tråden Gravid ? Eller vad kan detta vara?
  • Mortiscia80

Eftersom du fick mens den 3/4 så är du sannolikt inte gravid. Nu är du inne på nästa cykel och väntar på ägglossning. Använd Clearblue, de är bättre än stickor.

• Nemiia

Troligtvis hade du ägglossning en vecka senare än du trodde eftersom det inte visade nått när du testade och mensen kom en vecka senare. Prova att testa med äl-test lite senare eller kör billiga stickor varje dag i en månad för att få lite koll.

Svar på tråden Gravid ? Eller vad kan detta vara?