• Brum75a

Vågar ni gå till frisören nu?

Har en inbokad tid nästa vecka, men känner mest ångest över att jag ska dit.

Tänker att han träffat folk nu i påsk och kanske bär på något. Man är ju väldigt nära varandra i 1-2 timmar. Hur resonerar ni kring det där i dessa tider? (Jag tillhör inte riskgrupp)

• Svar på tråden Vågar ni gå till frisören nu?
  • Tonårsmamman1

Ja, jag var där förra helgen. Varken jag eller min frisör är i riskgrupp och ingen av oss hostade eller nös medan jag var där.

• Amak

Ja, det vågar jag. Jag går ju till jobbet varje dag och mina barn går till skolan. Vi träffar massor av folk. Så frisören är inte någon stor risk att ta. Det är skönt med påsk och att få stänga in sig från all smitta men på tisdag börjar vardagslivet igen och jag träffar mellan 60-70 personer på en arbetsdag. Så en person till kan jag träffa då. 

• xnfsm

Ja jag vågar och ska gå. De flesta har bra rutiner för noggrann hygien, rengöring etc. Om du inte misstänker att din frisör kommer att jobba trots att hen är sjuk skulle jag inte oroa mig allt för mycket.

• Elle N

Ja, jag vågar gå. Var där i torsdags. Är inte riskgrupp, hon var frisk, jag var frisk och vi var ensamma i salongen. Det kändes helt normalt.

• Kråksången

Nope vågar inte gå till frisören.

Har tack vare det börjat experimentera med håret, med rätt varierande resultat.

Tror att jag äntligen har lyckats få till hårfärgen hyfsat och har nu börjat titta på lite olika videos på hur man fixar snygga klippningar hemma... Får se hur det går ;)

• Liv83

Nej man ska undervika frisörer i dessa tider.

Man behöver som sagt inte ha symtom på viruset kan vara smittad ändå.

Du har träffat folk som du inte kanske har en anning om vilka de träffat. Hur ser frisörens relationer ut på fridtiden kanske träffat någon som bär på viruset eller någon kund som hon klipper som bär på det du har ingen anning.

Ingen kan ju hindra dig att gå till frisören men om man är insatt hur det sprids så hade ingen gått och klippt sig.

• MajaMaria79

Om jag inte hade haft några symtom, så hade jag gått. 

Sannolikheten att man smittar är man är asymtomatisk är väldigt liten. Och vi som inte befinner oss i någon riskgrupp ska ju bli smittade för att skapa flockimmunitet åt de som är sämre lottade. 

Svar på tråden Vågar ni gå till frisören nu?