• ironiskt

    Hyra babyskydd

    Hej!

    Har blivit tipsad om att man kan hyra babyskydd. Är det någon som har erfarenhet av det? Ocj vart hyr man isåfall och ungefär vad kostar det?

    Tacksam för svar!

    S

  • Svar på tråden Hyra babyskydd
  • ankan6

    Kolla på NTF.se eller googla på hyra babyskydd + din stad eller ditt försäkringsbolag.

    Det är säkert smart, men jag upplevde totalkostnaden som rätt dyr ändå så vi valde bort det.

  • Ellie

    På östra sjukhuset i Göteborg kostar det 500 kr för 9 månader. Det är NTF som hyr ut skydden där.

  • Mortiscia80

    Jag skulle starkt avråda från det! Du vet aldrig vad babyskyddet varit med om tidigare, även de som hyr ut kan vara omedvetna.

    Köp hellre ett eget.

  • Rasa

    Jag hyrde från IF. Det kostar nu 114 kr i månaden. När man skickade tillbaka babyskyddet fick man nästa storlek på stolen. Den tredje stolen de skickade fick man behålla. Jag hade aldrig något problem med stolarna. Stolarna ska ju kontrolleras av försäkringsbolaget så de är säkra och det får man ju hoppas att de gör. 

  • Erica94

    Hyrde på bilprovningen med andra barnet. Kostade ca 800kr för 10 mån tror jag. Tyckte det var bra och smidigt faktiskt.

  • MeandHim

    Jobbade tidigare i babybutik där vi hyrde ut basar till babyskydd (som msb hyrde på sjukhuset) efter X antal uthyrningar av baserna kasserade vi dom, av säkerhetsskäl (även om dom var fullt fungerade) däremot såg vi nr på själva stolen att dom blev uthyrda många ggr och vissa cirkulerade trots att dom var äldre än 7 år. Och dom någon annan sa, man vet inte vad dom varit med om, räcker att du tappar den i backen så blir det spänningar i plasten. Så lägg hellre pengar på en ny eller en beg till närstående som du litar på.

Svar på tråden Hyra babyskydd