• abelv

    Köksmärke för litet kök? Ikea/HTH/Ballingslöv/Marbodal etc?

    Hej!

    Jag ska renovera mitt kök i min etta som har väldigt ont om plats. Det är tyvärr väldigt litet, ungefär bara 2 kvadrat meter, men jag tror att det går faktiskt at bygga om ganska snyggt. Problemet är att jag vet inte riktigt vilka märken som har smarta och yteffektiva lösningar eller kan måttanpassas till viss del. Köket har nämligen också en bit av väggen som sticker in, så jag skulle tex vilja ha smala lådor som är kanske 40-45cm djupa ist för 60. 

    Finns det någon med erfarenheter av såna här lösningar? Eller vet någon om platsbyggd är ett rimligt alternativ prismässigt?

    Uppskattar all tips!
  • Svar på tråden Köksmärke för litet kök? Ikea/HTH/Ballingslöv/Marbodal etc?
  • Swebs

    Ikea! Alla dar i veckan! Priserna är typ hälften eller en tredjedel av vad du får lägga någon annan stans, men typ ingen märkbar skillnad i kvalitet. Har Ikea-kök hemma, inne på 11:e året nu, har varit så bra!

    Finns 37-djupa lådor också.

  • abelv

    Tack för din input! Jag funderade absolut på ikea i början men blev lite tveksam när jag kollade på vad de hade i deras sortiment. Förvånansvärt få "smarta" lösningar tyckte jag, Ballingslöv har tex en hel del olika sätt att ha kökslådor på medans ikea verkade ha mest bara väldigt basic lösningar. Men jag kanske inte kollade tillräckligt noggrant på det, ska kika på det igen iaf :)

  • SupersurasunkSara

    Kolla även Epoq kök hos Elgiganten. 

    Först bör du dock kolla vilka mått du behöver ha på bredden och sen bestämma kök. Ibland behövs ett 30 cm skåp och det har inte alla tillverkare tex. 

Svar på tråden Köksmärke för litet kök? Ikea/HTH/Ballingslöv/Marbodal etc?