• s00b21

    Kan jag vara gravid?

    Är 21 år gammal och äter p-piller regelbundet. Bestämde mig i torsdags för att släppa fram mensen efter tre månader så har inte tagit p-piller sen dess. Nu är det söndag kväll och mensen har fortfarande inte kommit. Haft molande värk i magen under dagen, men inget blod ännu. 

    Kan jag vara gravid och isåfall när bör jag ta ett grav-test? Ska jag vänta några dagar? 

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Anonym)

    Nej du är knappast gravid. Det kan ta många månader innan din mens återställer sig så fyra dagar är lite tidigt att ropa hej innan du ens kommit fram till någon bäck.

  • Angelcar

    Sannolikheten är inte stor , men absolut inte omöjlig .. min gamla lärare fick sina barn med p-piller .. men jag tror dock inte de , molvärken har du nog för att mensen är på g .. den kan ju vara seg om du nu haft uppehåll från den ..

  • EaL

    Hej! När vi skulle börja försöka skaffa barn slutade jag med p-piller i mitten av november, även typ mitten av kartan, i slutet av november fick jag kontroll mensen efter p-piller stoppet. Så Ha tålamod, den är nog inte så långt borta, berätta gärna hur det går ?? kan tillägga att jag är 22.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?