• Anonym (Hack)

    Kan ens mobil bli hackad?

    Fick höra av en bekant att man iaf förr kunde hacka folks kameror på datorn ifall de klickade på en länk man av någon anledning skickade till dem. Ibland har folk på tex Instagram länkar i sina profiler som inte leder någonvart. Kan detta vara samma sak? Så personen vars länk jag klickat på kan hacka sig in i min mobilkamera eftersom jag klickat på länken? Det var uppenbarligen en fake hemsida, därför jag tänker i dessa banor.

  • Svar på tråden Kan ens mobil bli hackad?
  • Anonym (Kaldus)

    ta bort sociala medier och allt annat sådant, du kan både vara avlyssnad och din kamera ska du alltid tejpa när du inte använder den, men vanligt folk vägrar inse hur lätt det är. samma med privat konton det tror folk är privata? en 15åring kan hacka sig in och sprida skit om dom är riktigt duktiga.....

  • Anonym (ace)

    Det är inte speciellt svårt att hacka mobiler, datorer, plattor mm.

  • Anonym (Orolig)

    Kan någon bekräfta att det inte är sant att det är så lätt att hacka mobiler?! Blev jätteorolig när jag läste detta. Om det verkligen är så lätt, kan ni komma med källa på det isåfall? Berätta hur man gör för att lära sig? Kan ni inte det så hittar ni kanske bara på...

  • Anonym (Kaldus)

    så typiskt svenskt svar, ska ha bevis på allt från andra, googla lite själv eller prata med klokt folk, alla vuxna med lite vett 2020 vet att allt kan avlyssnas m.m nya tvättmaskiner, diskmaskiner, ipads, mobiler, vi är påväg in i helvetet med all digitalisering, kontantlöst samhälle m.m fråga inte om bevis på allt, börja tänka själva, menar inget illa men är folk gör mig fan rädd, ingen har tid eller tankar på att fundera vart samhället är påväg eller vad det gör med oss, folk lägger ut bilder på sina barn på sociala medier m.m och tror att det inte kan skada dom i framtiden eller att deras konton är privata. Varför försvinner nya bilar så lätt? kodar om nycklar idag? är folk inte medvetna om att vi är påväg mot en väldig hemsk kontrollerande framtid? stäng av wifi, stäng av mobildata, sätt box över elmätaren, snälla vakna, det som håller på att ske vill ni vara beredda på. Varför tror ni dom smarta flyr till landsbygden? satsar på självförsörjande saker, vad tror ni staten har för plan? vakna :(

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kaldus) skrev 2020-04-13 17:25:43 följande:

    så typiskt svenskt svar, ska ha bevis på allt från andra, googla lite själv eller prata med klokt folk, alla vuxna med lite vett 2020 vet att allt kan avlyssnas m.m nya tvättmaskiner, diskmaskiner, ipads, mobiler, vi är påväg in i helvetet med all digitalisering, kontantlöst samhälle m.m fråga inte om bevis på allt, börja tänka själva, menar inget illa men är folk gör mig fan rädd, ingen har tid eller tankar på att fundera vart samhället är påväg eller vad det gör med oss, folk lägger ut bilder på sina barn på sociala medier m.m och tror att det inte kan skada dom i framtiden eller att deras konton är privata. Varför försvinner nya bilar så lätt? kodar om nycklar idag? är folk inte medvetna om att vi är påväg mot en väldig hemsk kontrollerande framtid? stäng av wifi, stäng av mobildata, sätt box över elmätaren, snälla vakna, det som håller på att ske vill ni vara beredda på. Varför tror ni dom smarta flyr till landsbygden? satsar på självförsörjande saker, vad tror ni staten har för plan? vakna :(


    Men varför kan du inte komma med åtminstone LITE bevis, kanske en en text frän en webbsida eller något där de förklarar hur lätt det är och varför, vad som helst... Men du verkar oroad över mycket mer än att bli spionerad på,. Vad är det som håller på att hända med samhället menar du?
  • MsFry
    Anonym (Orolig) skrev 2020-04-13 18:08:39 följande:

    Men varför kan du inte komma med åtminstone LITE bevis, kanske en en text frän en webbsida eller något där de förklarar hur lätt det är och varför, vad som helst... Men du verkar oroad över mycket mer än att bli spionerad på,. Vad är det som håller på att hända med samhället menar du?


    Men hur kan du ha missat alla artiklar som skrivits om ämnet? Det främsta hotet, skulle jag påstå, är att ansluta sin mobil utan eftertanke till offentliga wifi-nätverk eller inte sätta ett eget lösenord på sitt eget hemmanätverk. Den vägen sker nog en löjligt stor del av intrång i mobiler.
Svar på tråden Kan ens mobil bli hackad?