• Trollensmamma3

Han vill inte

Hej! Jag har tre barn från ett tidigare förhållande. De bor hos mig varannan vecka. Min särbo har 1 barn från tidigare förhållande som Är med

Oss ca 4 dagar varannan vecka. Vi har varit tillsammans i fyra år. För 2 år sedan bodde vi ihop och jag blev gravid. Vi kände båda två då att det inte var läge och jag gjorde abort. Det värsta jag gjort. Den funkade inte så fick göra om 3 gånger och slutade med sövning och skrapning...han var så arg sen. Någon månad senare tyckte han att jag dödat hans barn. Det tog kål på oss helt då och vi Gick skilda vägar ett tag. Hittade tillbaka till varandra och har nu igen varit tillsammans i 1 och ett halvt år sedan uppbrottet.

Jag har gått på p-piller i 1.5 år och nu visar det sig att jag är gravid. Han är skitsur och vill absolut inte ha fler barn just nu. Vi bor inte ihop men jag ser inte det som något hinder utan jag känner att vi ordnar det. Jag vet att jag inte klarar en till abort. Skulle gå under. Jag blev så förvånad för jag trodde verkligen inte att han skulle reagera såhär utan mer, vi ordnar det tillsammans. Vi klarar det här.

Vet inte vad jag ska göra

Och jag behöver verkligen råd. Är i vecka 6 i graviditeten....

• Svar på tråden Han vill inte
  • Sara2020sara

Du klarar detta! Man ångrar aldrig sina barn, men aborten säger du ju redan att du mådde dåligt av så gör inte det igen. Jag har gjort en abort tidigare och är förmodligen gravid nu då mensen är sen. Har inga barn och har velat ha barn så länge nu men mina tankar spökar om jag vill detta. Men jag vill inte abort.

• GöstaPetter

Du bestämmer vad du vill göra med din kropp. Vill du ha barnet ska du så klart behålla! Ärligt talat så kan jag inte se ett scenario där relationen kan överleva, oavsett barnets vara eller icke-vara.

Svar på tråden Han vill inte