• Sun 12 Apr 2020 22:22
    540 visningar
    1 svar
    1
    540

    Svårt att träffa någon mitt i livet

    Hej,

    Jag har alla förutsättningar. Jag har ett välordnat liv, god ekonomi, berest, jobbar som brandman, bor med havsutsikt, anses se väldigt bra ut (headhuntad till Bachelor men tackade nej), har inga barn men drömmer om en liten familj, tycker om att laga mat och springer varken på krogen eller sitter vid datorn. Jag är 35 år och har haft tre längre relationer.

    Nu letar jag med ljus och lykta efter hon jag vill dela resten av mitt liv med men känns inte som jag ens är närma. Tinder känns bara som att alla vill ha bekräftelse, krogen är inte mitt forum och att bara gå fram till någon nuförtiden skapar mest misstänksamhet. Jag rör mig på jobbet (främst manliga kollegor), träningsanläggning i min idrott (majoritet män) och i hemmamiljö, litet ställe utmed kusten i Västsverige.

    Samtidigt hör och läser man gång på gång om tjejer som stannar kvar i destruktiva förhållanden eller relationer som tappat gnistan för längesedan.

    Hur har ni som träffat någon mitt i livet gjort? Hade varit kul med lite positiva historier.

    Och om du sen råkar vara eller känner världens gulligaste tjej är det ju bara att skriva ett meddelande så får även denna saga ett lyckligt slut.

    Hoppas ni får en fortsatt fin påsk!

  • Svar på tråden Svårt att träffa någon mitt i livet
  • Tue 14 Apr 2020 15:12
    #1
    titan skrev 2020-04-12 22:22:41 följande:

    Hej,

    Jag har alla förutsättningar. Jag har ett välordnat liv, god ekonomi, berest, jobbar som brandman, bor med havsutsikt, anses se väldigt bra ut (headhuntad till Bachelor men tackade nej), har inga barn men drömmer om en liten familj, tycker om att laga mat och springer varken på krogen eller sitter vid datorn. Jag är 35 år och har haft tre längre relationer.

    Nu letar jag med ljus och lykta efter hon jag vill dela resten av mitt liv med men känns inte som jag ens är närma. Tinder känns bara som att alla vill ha bekräftelse, krogen är inte mitt forum och att bara gå fram till någon nuförtiden skapar mest misstänksamhet. Jag rör mig på jobbet (främst manliga kollegor), träningsanläggning i min idrott (majoritet män) och i hemmamiljö, litet ställe utmed kusten i Västsverige.

    Samtidigt hör och läser man gång på gång om tjejer som stannar kvar i destruktiva förhållanden eller relationer som tappat gnistan för längesedan.

    Hur har ni som träffat någon mitt i livet gjort? Hade varit kul med lite positiva historier.

    Och om du sen råkar vara eller känner världens gulligaste tjej är det ju bara att skriva ett meddelande så får även denna saga ett lyckligt slut.

    Hoppas ni får en fortsatt fin påsk!


    Ingen annan som svarat, så då försöker jag:
    OK, du har "alla förutsättningar", ordning och reda - pengar på freda´, du reser och tränar, är snygg och får gå runt i brandmansuniform på jobbet, och har dessutom ett schysst boende. Och ändå är du singel.
    Det är svårt att beskriva sig själv i text, ja, men det jag tycker saknas är en djupare personlighet. Vem är du under den fördelaktiga ytan?

    Och vem är jag att tycka så? Jo, när jag var ungefär så gammal som du var jag också singel. Jag är inte särskilt snygg, hade ekonomi som gick jämnt upp men inte mer, ett jobb som tyvärr inte imponerar på folk, har knappt rest utanför Sverige, och min bostad har på ena sidan utsikt över en beteshage och på andra sidan en åker. Dessutom hade jag ett antal barn. Ändå träffade jag mitt livs kärlek, och vi är idag lyckligt gifta! Ger detta hopp? Kanske det.

    Hoppas du fick en bra påskhelg!
Svar på tråden Svårt att träffa någon mitt i livet