• Sun 12 Apr 2020 22:41
    646 visningar
    7 svar
    7
    646

    Kan någon hjälpa oss, Vart är våran Älskade Siri?

    Hej på er

    Är det någon medial/medium eller någon som på ett telepatiskt sätt kan hjälpa mig och min familj få hem våran älskade lilla katt Siri?

    Siri flyttade till oss som omplaceringskatt, hon bodde i trollhättan och flyttade till oss i Hällekis på kinnekulle. En lång bilfärd hit, men det gick super bra. Hon aklimatiserade sig jätte bra, hon hade växt upp med 2 barn och var världens snällaste lilla tjej, vi har 3 små barn och äldsta dottern 4 år, älskade sin katt, sin första katt och det gick så bra när hon kom hit, hon la sig och sov med barnen det första hon gjorde.

    Hon sov även med oss varje natt, och sov mycket på dagarna sen kom hon fram och busade och lekte runt på nätterna. Efter att ha spenderat 2 veckor inomhus och varit ute några korta svänga i koppel, fick lilla siri först gå ut på vårat sora altatak och sitta där och titta, dagen efter visade hon tydligt att hon ville gå ut, detta var ca 02:30 natten till den 6 April. Hon mjauade vid dörren för första gången på baksidan av vårat hus, och jag bestämde mig för att nu var hon redo, jag öppnade dörren och sa till henne att stanna här i närheten och att jag skulle komma och ropa om någon timme igen ifall hon ville komma in.

    Siri är liten röd "orange" okastrerad honkatt, då vi önskar oss kattungar så fick hon inte sina p piller, hon är 4 år och fått kattungar tidigare och är enligt förra ägaren en super fin kattmamma som vid nästa kull skulle få behålla en liten unge.

    När min dotter vaknar på morgonen, frågar hon vart Siri är, siri är ute säger jag hon kommer säkert snart. Timmarna gick, vi ropade, lockade men ingen siri, tillslut hade flera dagar passerat och under tiden hade jag frågat förra ägaren om hon varit borta såhär tidigare och en gång hade hon varit borta i 4 dygn, nu har det snart gått 6 dygn sedan vår älskade tjej gick ut och inte kommit tillbaka, vi har cyklat runt flera kvarter, lämnat lappar i brevlådor och satt upp i närbutiken. Vi har en av barnens babyvakt ute på altanen i hopp om att jag ska se henne eller höra henne även om jag sover, men jag kan inte sova, vart är hon? vi som längtat så efter henne, vi som kramades och fann varandra så bra. Har räven tagit henne ? eller brukar honkatter vara borta såhär länge när dom parar sig ? Min dotter är helt utomsig av oror för sin lilla älskade siri. Hon har en rosa halsband med reflex och liten adresshållare på, hon är lite reserverad för ljud och bilar, kan hon ligga någonstans och vara rädd ? Vi har beställt hem ett gps halsband till henne nu, för vi kan inte tänka oss nånsin gå igenom denna oror igen, men hon måste ju hittas först, är det någon där ute som ser vad som hänt våran siri?

    Siri vi älskar dig, kom hem snälla, kom hem ?

  • Svar på tråden Kan någon hjälpa oss, Vart är våran Älskade Siri?
  • Anonym (Moi)
    Sun 12 Apr 2020 22:58
    #1

    Jag är inte medial, men har hyfsad koll på hur katter funkar. Ni släppte ut henne på tok för tidigt och har hon varit borta så långe har hon mest troligt försökt gå hem. Hem till sitt förra hem alltså. Tror chansen är mycket liten att hon kommer till er dörr igen utan er möjlighet är att efterlysa på fb och leta.

    Hoppas du inte menar allvar med att du sa till henne att inte gå långt bort, alltså att du förstår att du inte kan kommunicera så med en katt?!

    Efterlys på fb och lycka till.

  • Sun 12 Apr 2020 23:08
    #2

    Hon är efterlyst på fb, fick hjälp av en vännina att göra det, ägaren innan oss sa att 4 dagar skulle räcka och dom flesta andra sa 2 veckor och vi läste lite och det stod ca 2 veckor på många ställen med först i koppel så så gjorde vi, hon hade kissat här ute och satt lite revir och klättrat lite i träden så jag tror hon var redo att få komma ut, varje gång hon blev räds sprang hon direkt in. Förra ägaren är så lugn och säger att han är 100 på att hon kommer tillbaka, och jag försöker lyssna då dom känner henne bäst, han tror inte alls hon skulle försöka gå hem, och gör hon det är hon troligtvis redan död, för hon är så liten. Räven i dessa trakter bara omringade av skog har för mycket makt hon skulle aldrig kunna vandra en til lidköping inna något tagit henne, det är vad jag tror. Sen kan du ha rätt, men det gör inte saken bättre nu, det beslutet är redan tagit och hon är borta. Att jag sa som jag sa till henne var bara av ren kärlek, jag fattar ju att katten inte fattar vad jag säger, men tack för ditt svar :)

  • Mon 13 Apr 2020 10:46
    #3

    Är det ett fast halsband eller ett med "snabbspänne" som släpper om hon fastnat ?

  • Anonym (ace)
    Mon 13 Apr 2020 11:54
    #4

    Har ni kollat i diken och buskar i omgivningen (ca 5 km från där ni bor i alla riktningar)? Många katter som blir påkörda ligger och trycker eller ligger döda i närheten av olycksplatsen, och det är sällsynt att folk rapporterat att de kört på en katt.

  • Mon 13 Apr 2020 15:05
    #5

    Det är ett halsband med snabbspänne som släpper om hon fastnar, har beställt hem ett gps halsband nu men hon har fortfarande inte kommit hem, vi har cyklat, gått åkt bil runt överallt, tittat i varenda skog, men vi hittar henne inte :(

  • Sat 18 Apr 2020 22:12
    #6

    Puffar i tråden, finns det ingen Medial där ute som kan hjälpa mig, min dotter är så ledsen och jag känner mig som världens sämsta mamma, när hon äntligen fått sin katt, försvinner den. Jag har börjat misstänka räven, då hon är helt spårlöst borta. Men är det någon där ute genom bilderna kan känna något bara om hon lever eller inte, gömmer sig, är långt borta eller nära ? :(

  • Tue 5 May 2020 21:44
    #7

    Hur har det gått?

Svar på tråden Kan någon hjälpa oss, Vart är våran Älskade Siri?