• Attraktiv

    Min fru fyller 50. Vad ska jag hitta på?

    Hej,

    Min fru fyller 50 år om ett par månader och jag har idétorka. Kan någon hjälpa mig med förslag på vad vi kan hitta på? Jag vill inte anordna någon fest eftersom jag inte är någon bra festfixare och jag är inte heller den sociala typen.

    Jag har funderat på spa men jag ska även köpa något.

    Snälla hjälp mig med förslag på present och vad vi skulle kunna hitta på. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Min fru fyller 50. Vad ska jag hitta på?
  • Kusinen

    Är ju väldigt svårt utan attkänna personen. Finare saker som jag själv skulle böi glad över

    Upplevelser

    Nån häftig utställning med visning (en ny utställning, en nichad visning, eller kanske en privat visning med utrymme att ställa frågor)

    Opera, teater, konsert

    Gärna ovanstående i kombination med resa till en större stad, men det beror ju på hur man bor.

    Restaurang fast inte nåt supertjusigt utan snarare typ god pizza pch ölprovning ;)

    En helgkurs i nåt hantverk

    Mysig utflykt med picknick

    Friluftshelg med tex vandring eller kajak och tältövernattning på nåt fint ställe och genomtänkt födelsedagsmiddag på triangaköket.

    Saker

    Konstverk, tex grafik om jag fick välja ut själv

    Presentkort på favoritbutik

    Nåt praktiskt som jag var i behov av allt från cykel till gummistövlar (men andra ogillar praktiska presenter)

    Nåt som partnern tillverkat själv men som ändå har en praktsik funktion (tex en väggklocka, en stickad filt)

  • Barbro45
    Attraktiv skrev 2020-04-12 23:18:54 följande:

    Hej,

    Min fru fyller 50 år om ett par månader och jag har idétorka. Kan någon hjälpa mig med förslag på vad vi kan hitta på? Jag vill inte anordna någon fest eftersom jag inte är någon bra festfixare och jag är inte heller den sociala typen.

    Jag har funderat på spa men jag ska även köpa något.

    Snälla hjälp mig med förslag på present och vad vi skulle kunna hitta på. Tack på förhand!


    DU vill inte anordna någon fest, DU är inte den sociala typen. Är det inte din hustru som ska firas? Tycker hon om fester? Är hon social, har många vänner? Om du tror att hon skulle tycka om att bli firad med fest tillsammans med vänner och familj, be hennes vänner om hjälp att ordna det.
    Annars, en weekendresa med hotell, middag och teater, ett vackert smycke kanske örhängen, är hon litteraturintresserad en prenumeration på Bookbeat eller Storytell.
    Lycka till, det som kommer att uppskattas är att du tänker till och anstränger dig. 

  • bullen1984

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 
    Hon då? det är ju hon som fler 50.
    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 

  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-13 06:00:25 följande:

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 

    Hon då? det är ju hon som fler 50.

    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 


    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-13 06:00:25 följande:

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 

    Hon då? det är ju hon som fler 50.

    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 


    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-13 06:00:25 följande:

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 

    Hon då? det är ju hon som fler 50.

    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 


    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-13 06:00:25 följande:

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 

    Hon då? det är ju hon som fler 50.

    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 


    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-13 06:00:25 följande:

    Tråkigt att din fru inte får en fest pga att DU inte är den sociala typen. 

    Hon då? det är ju hon som fler 50.

    Tänk om hon skulle ge dig en fest pga att HON är den sociala typen. Du hör hur märkligt det låter.... 


    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
  • Jagochdublirvi

    Vad tycker din fru om? Vad fantiserar hon om? Gillar hon smycken, köp smycken! Gillar hon spa, ge henne en spa-upplevelse! Gillar hon resor, åk iväg med henne och upplev något som hon gillar. Kanske är det storstad ni ska besöka, eller sol och bad. Kanske vingård eller äventyr? Älskar hon djur, ge henne ett löfte om att hon ska få ett sådant djur som hon önskar sig.

    Gillar hon spa, och gillar hon att umgås med vänner och bekanta kan du göra det enkelt för dig och boka in en helg på spa. Till era vänner och bekanta säger du när du bokat och så säger du till dom att vill de så kan de komma dit och så överraskar ni henne på plats. Tillsammans får ni en spaupplevelse och ett firande och du behöver inte göra så mycket mer än att prata med anläggningen och tillsammans med dom samköra en gemensam middag som självklart var och en får stå för själva. Säger du även till anläggningen att du inte är någon festfixare så hjälper de dig garanterat med det som behövs, men som sagt var, det behöver inte vara så märkvärdigt! Jag gillar spa och jag tycker om att umgås med mina vänner så skulle jag få något sådant av min man skulle jag bli så himla glad, just för att jag vet att han i likhet med dig inte är någon festfixare

  • bullen1984
    Attraktiv skrev 2020-04-13 21:51:31 följande:
    Tack för tipset!

    Nu är det kanske så att jag inte är en bra festfixare. Vissa är bra på att spela piano, andra är bra på att fixa fester. Vi är bra på olika saker.
    Det handlar inte om att vara "bra på" 
    Det handlar om engagemanget du är villig att lägga på din fru. 

    Vem som helst skulle kunna fixa en fest genom att googla lite grundläggande, fråga runt för tips. Det är inget man kan säga att man "inte är bra på" 
    Du är en vuxen man som förmodligen klarar att jobba, du kan fixa en fest.
  • Anonym (Hmmm...)
    Attraktiv skrev 2020-04-12 23:18:54 följande:

    Hej,

    Min fru fyller 50 år om ett par månader och jag har idétorka. Kan någon hjälpa mig med förslag på vad vi kan hitta på? Jag vill inte anordna någon fest eftersom jag inte är någon bra festfixare och jag är inte heller den sociala typen.

    Jag har funderat på spa men jag ska även köpa något.

    Snälla hjälp mig med förslag på present och vad vi skulle kunna hitta på. Tack på förhand!


    På grund av coronasmittan blev det inget firande för mig. Jag får ta det på sommaren om smittan lugnat ner sig, eller i värsta fall nästa år. Jag vill dels inte själv bli sjuk och dels vill jag inte sprida smitta till andra heller. Mitt tips är att vänta. Bjud inte in till en fest som i efterhand kan visa sig vara ett nav för smittspridning. Köp en present, en sak, alternativ ett presentkort till något hon kan göra sedan.
  • Anonym (Hmmm...)
    Barbro45 skrev 2020-04-13 05:59:34 följande:

    DU vill inte anordna någon fest, DU är inte den sociala typen. Är det inte din hustru som ska firas? Tycker hon om fester? Är hon social, har många vänner? Om du tror att hon skulle tycka om att bli firad med fest tillsammans med vänner och familj, be hennes vänner om hjälp att ordna det.
    Annars, en weekendresa med hotell, middag och teater, ett vackert smycke kanske örhängen, är hon litteraturintresserad en prenumeration på Bookbeat eller Storytell.
    Lycka till, det som kommer att uppskattas är att du tänker till och anstränger dig. 


    TS skriver ju att han inte är någon bra festfixare. Större fester just nu är en verkligt dålig idé, annars kunde han ta hjälp av någon annan i fruns vänkrets.
  • Attraktiv
    bullen1984 skrev 2020-04-14 05:18:52 följande:

    Det handlar inte om att vara "bra på" 

    Det handlar om engagemanget du är villig att lägga på din fru. 

    Vem som helst skulle kunna fixa en fest genom att googla lite grundläggande, fråga runt för tips. Det är inget man kan säga att man "inte är bra på" 

    Du är en vuxen man som förmodligen klarar att jobba, du kan fixa en fest.


    Vi har olika åsikt.

    Jag är i alla fall glad över att inte vara gift med dig. Verkar vara jobbigt. :)

    Ja, det är nog ömsesidigt...
  • Attraktiv
    Jagochdublirvi skrev 2020-04-13 22:10:12 följande:

    Vad tycker din fru om? Vad fantiserar hon om? Gillar hon smycken, köp smycken! Gillar hon spa, ge henne en spa-upplevelse! Gillar hon resor, åk iväg med henne och upplev något som hon gillar. Kanske är det storstad ni ska besöka, eller sol och bad. Kanske vingård eller äventyr? Älskar hon djur, ge henne ett löfte om att hon ska få ett sådant djur som hon önskar sig.

    Gillar hon spa, och gillar hon att umgås med vänner och bekanta kan du göra det enkelt för dig och boka in en helg på spa. Till era vänner och bekanta säger du när du bokat och så säger du till dom att vill de så kan de komma dit och så överraskar ni henne på plats. Tillsammans får ni en spaupplevelse och ett firande och du behöver inte göra så mycket mer än att prata med anläggningen och tillsammans med dom samköra en gemensam middag som självklart var och en får stå för själva. Säger du även till anläggningen att du inte är någon festfixare så hjälper de dig garanterat med det som behövs, men som sagt var, det behöver inte vara så märkvärdigt! Jag gillar spa och jag tycker om att umgås med mina vänner så skulle jag få något sådant av min man skulle jag bli så himla glad, just för att jag vet att han i likhet med dig inte är någon festfixare


    Tack för tipsen. :)
Svar på tråden Min fru fyller 50. Vad ska jag hitta på?