• Lojsen890

    Sluta amma och att få en 15 månaders att sova!!

    Jag har en 15 månaders son som fortfarande ammar på nätterna och jag vet inte hur jag ska få honom att sluta! Han vaknar minst 6 gånger per natt och så fort han vaknar skriker han och vill endast ha bröstet för att somna om! Ingenting annat funkar!!

    På kvällarna har vi börjat att kvällsamma i soffan för att han ska lära sig att inte somna till det i sängen. Nackdelen med detta är att det då tar 1-2 timmar för honom att somna i sängen. Spelar ingen roll vad klockan är.. Med bröstet somnar han direkt. Jag vill så gärna att han ska börja sova i egen säng, men just nu känns det helt omöjligt.. ???? Själv blir jag ett monster varje natt som blir arg och ledsen inombords och jag gråter för att jag känner mig som en värdelös mamma. Jag bestämmer mig varje natt för att inte ge honom bröstet men slutar alltid med att han får som han vill för att han blir så förtvivlad och att jag inte orkar vara vaken flera timmar mitt i natten! Att ge pappan ansvaret i några nätter är inget alternativ eftersom han är väldigt mammig just nu.. SNÄLLA ge mig tips! Jag blir snart galen om jag inte får sova snart!

  • Svar på tråden Sluta amma och att få en 15 månaders att sova!!
  • Anonym (Några val)

    Du har egentligen bara 3 val:

    1. stå ut med nattamning

    2. Inte ge bröstet och stå ut med flera timmars gråt och vara vaken för att vänja av att amma på natten

    3. Ge pappan ansvaret på natten och sov någon annanstanns.

    Även om barnet är mammig så brukar det gå bra när mamman inte är i närheten. Min dotter som är snart 15 mån är också jättemammig när jag är i närheten men när jag är ute så går det hur bra som helst med pappan. Hon sitter liksom inte och gråter efter mig.

Svar på tråden Sluta amma och att få en 15 månaders att sova!!