• Anonym (Orimlig?)

Be förskolan fixa?

Mitt barn kommer troligtvis inte tillbaka till förskolan förens till hösten tidigast, tänkte be dem samla ihop allt man brukar få med sig inför sommaren och möta upp utanför gården, men fick kommentarer om att det är orimligt att be dem lägga tid på sånt nu. Är det verkligen det? Förr eller senare måste jag ju hämta sakerna och är det inte lättare att det blir utspritt över längre tid då?

• Svar på tråden Be förskolan fixa?
  • Gusa

Det är väl bara att ringa och fråga om de hinner med det eller hellre vill vänta.

• Anonym (kan gå)

På vår förskola hade det absolut inte varit något problem. Där får bara barn till arbetande föräldrar vara just nu, och bara utan förkylningssymtom. Det har inneburit flera veckor med ca 6-8 barn på avdelningen, och ca 3-4 pedagoger. Vid ett par tillfällen har min dotter varit själv med 3 pedagoger.
    Annars kan du väl få komma dit och samla ihop extrakläder/ytterkläder själv, och ta teckningar mm om barnet har en egen låda. I övrigt är det väl inte så mycket som skall hem?

• Anonym (Förskolepersonal)

Vi har hjälpt till att samla barns saker så det tycker jag absolut att du kan be om. Kolla upp vilka regler som gäller angående frånvaro. Hos oss får barnen vara borta 2 månader sedan blir de av med platsen.

• Anonym (Orimlig?)
    Anonym (Förskolepersonal) skrev 2020-04-13 10:24:20 följande:

Vi har hjälpt till att samla barns saker så det tycker jag absolut att du kan be om. Kolla upp vilka regler som gäller angående frånvaro. Hos oss får barnen vara borta 2 månader sedan blir de av med platsen.

Följer ni de reglerna trots den här situationen? Känns ju väldigt orättvist att barn i högriskfamiljer ska bli av med sina platser.
  • Anonym (kan gå)
    Anonym (Orimlig?) skrev 2020-04-13 10:54:29 följande:
    Följer ni de reglerna trots den här situationen? Känns ju väldigt orättvist att barn i högriskfamiljer ska bli av med sina platser.
    Hos oss är det så att om man är permitterad och har sitt barn hemma blir man inte av med platsen. Inte heller föräldralediga som normalt har äldre barn 15 timmar per vecka blir av med sin plats, men det är bäst att du kollar upp just era regler.
  • Anonym (Förskolepersonal)
    Anonym (Orimlig?) skrev 2020-04-13 10:54:29 följande:

Ja det tycker jag också, en det är det besked vi fått. Kan ju ändras med tiden.
Svar på tråden Be förskolan fixa?