Anonym (Beror på) skrev 2020-04-13 11:04:40 följande:
Om en kille är otydlig så kan det skapa osäkerhet och förvirring hos tjejer som är intresserade.det behöver inte betyda att hon är en galning beror ju på
Nej. Jag tror du missförstod. Det som jag menar är kvinnor av denna typ:
Vid ett tillfälle gick jag en kurs och i denna kurs fanns det en kvinna som vart intresserad av mig. Hon skojade med rent verbalt som sedan gick till fysiska beröringar. Vid ett tillfälle smiskade hon mig där bak och tyckte det var en lämplig ''skämt''.
I början pratade hon jag rätt trevlig och inga konstigheter. Som övergick mer och mer bekräftelse att hon var intresserad.
När hon fick bekräftelse att jag hade intresse för en annan människa så var hennes första replik: ''Hon är inte din typ!!''. Rätt aggressivt. Hennes arrogans emot mig växte mer och mer och det vart allt mer uppenbart att hon kände förakt emot mig. Fick även senare höra att hon pratade väldigt illa om mig. Denna arrogans och elaka beteendet började efter att jag avvisade hennes intresse och bekräftade att det finns en annan människa.
Vid ett annat tillfälle påträffade jag brud som tog mig till ett rum. Jag trodde hon endast ville prata. Men hon försökte kyssa mig. Efter den avvisningen så avslutade hon vänskapen med mig och började ignorera mig totalt. Återigen en kvinna med svartvit tänkandet. Liksom ena stunden tycka om mig väldigt mycket för att sedan helt plötsligt ogilla mig starkt. Och omvandlade händelseförloppet som om det var mitt fel och såg inte hennes fel steg av att försöka kyssa och kunde inte ta ett nej. Utan försökte om och om igen. Hennes påtvingade försök till att kyssa mig ledde till att jag i princip sprang ut ifrån rummet och ut ifrån lägenheten.
En annan dam som gav stora komplimanger om mitt utseende och upprepade komplimanger om andra saker. Som senare började prata som om hon var ''paranoid''. Liksom att hon plötsligt fick inbillningen av att jag hatar henne. Hon kanske inte var tokig jämfört med de andra. Men i det här fallet en extrem osäker människa som tjatade ihjäl mig om att jag hatar henne och hon hade inget emot att gå runt och säga det till andra att jag ''hatade'' henne. Trots mina förklaringar till att jag inte hatade henne. Fortsatte hon säga det till mig: ''Du hatar mig''.
Alla dessa tre har mer eller minde uppvisat intresse/lust/stark gillade till mig. Och ingen av dessa har varit vettiga enligt mig. Alla dessa har gemenskapen om att inte kunna se sig själv om att de gjort fel och alltid tyckt att det är andras fel. Ser sig som offer. Sedan har de sina unika drag. Men det de har gemensamt är det som jag nämnde. Tror även stark osäkerhet kan också nämnas som gemensamt för dem.
Finns nog flera gemensamma drag.
''Galning'' är nog starkt ordval. Men dessa kvinnor är inga som jag skulle vilja ha som kärlekspartner. Med tanken på att man måste agera på ett vis sätt för att inte få de att tro att man ''hatar'' dem eller något annat.
Anonym (Omhändertagande natur?) skrev 2020-04-13 11:19:59 följande:
Jag tror du är en snäll, trygg och omhändertagande kille. Förmodligen lite för snäll. Tokiga brudar älskar sådana killar.
Lite som det är för oss tjejer. Opposites attract.
Om du slutar vara snäll, omhändertagande, hjälpsam och inte är en bra lyssnare så slipper du nog dessa brudar. Sluta vara en mes och tuffa till dig. Bli mer självisk. Det här var bittert kanske men det är tyvärr så det är. Har sett det för många gånger. Mina allra snällaste killkompisar har varenda en av dem riktigt störda flickvänner. Mina snällaste, blygaste och vänligaste tjejkompisar är såna som blir misshandlade i relationer...det är naturligtvis värre, men det är ändå rätt likt. Liksom samma problem i grunden.
Man får inte vara för snäll vare sig som tjej eller kille, då får man bara idioter av motsatt kön efter sig.
Oj, vilket snällt inlägg. Tack skall du ha! Du uppvisar också som om du förstår vad jag har skrivit. Tack så mycket!
Kritiken om att jag är för snäll har jag faktiskt hört förut. Någon sa att jag kan vara mindre snäll. Men jag vet ju inte hur man gör egentligen. Hur gör man då?, haha.
Det är inte så att jag är alla till lags, nej.