• Angelcar

Rädd för igångsättande

Hej! Jag är +6 dagar över BF , och jag börjar bli lite rädd för att det inte ska starta på naturlig väg ? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Rädd för igångsättande
  • Mamaa84

Hej! Samma här. Ska in till förlossningen idag för ställningstagande för igångsättning. Blev igångsatt med mitt första barn. Det gick relativt snabbt. 16 timmar från att jag fick första dosen medicin till att hon var ute. Hon var lite medtagen när hon kom ut men det tror jag berodde mer på lång krystningsfas plus att jag gick väldigt långt över tiden. Hon kom 19 dagar efter bf. Min upplevelse av det hela är ändå positiv. Hoppas på att bli igångsatt idag.

• Querty

Blev igångsatt i sept (1a barnet). Fick först tabletter, hände ingenting och 1dygn senare gel på tappen. Då satte det fart. Tog typ 10 h sen var hon ute. Klart jag hade hellre velat att det skulle starta naturligt, men jag tyckte det gick bra med igångsättning och Ffa, nu har jag ju det finaste jag vet hos mig

• Anonym (Gillart)

Förstår att det är läskigt med igångsättning då man hör så många mardrömshistorier!

Jag blev igångsatt med hjälp av en "ballong" och sedan värkstimulerande dropp. Allt som allt tog det 10h och både jag och bebis mådde bra under hela förloppet!

Något som är positivt med igångsättning är att personalen har koll på en själv och bebisen från början till slut, vi kände oss väldigt trygga.

• Angelcar

Ja jag väntar mitt första barn , jag ska till bm på torsdag och få svepning , sen har jag en tid för ultraljud på fredag om förlossningen inte startat.. 6 dagar över bf kanske inte är länge , men känner mig så stressad , mycket för många frågar , inga känningar och sånt . Tror jag har hittat delar av slemproppen nu i två dagar .. men blir så besviken varje dag att inget händer .. har ju sammandragningar och lite känningar , men vet inte heller vad jag ska känna .. vissa säger ju de ska göra bamse ont direkt och de kan jag inte säga de gjort ..

Svar på tråden Rädd för igångsättande