Mens är 14 dagar sen, har flera gravidsymptom men testen visar -!
Som rubriken lyder, jag är på BIM+14 idag men ingen mens i sikte. Har haft flera graviditetssymptom sen BIM+3 som ökar i styrka med tiden. Har tagit test sen BIM med 2-3 dagars mellanrum men alla visar negativt. Kontaktade barnmorska via Doktor.se som sa att jag skulle vänta till BIM+15, ta ett känsligare test med morgonurinen och se vad det säger. Är det fortfarande negativt då (samt att mensen fortfarande inte kommit och att symptomen fortsätter) ska jag kontakta gyn för att se vad det är som händer.
Är det någon annan som haft det såhär? Någon som plussat såhär sent (eller senare) trots negativa test innan? Nu har det gått så lång tid så vill bara få mensen så att jag vet att jag inte är gravid och har chansen att försöka på nytt.
Mina symptom;
- Ont i tjejmagen nästan konstant (känns som tränings- eller växtvärk, inte mensvärk)
- Illamående
- Halsbränna (riktigt grov sen dagarna efter BIM)
- Känner smak av metall till och från
- Ont i svanken
- Trötthet (MÅSTE ta MINST en tupplur om dagarna)
- Kissar 2-5 gånger i TIMMEN
- Gasig och uppblåst mage
- Ömma bröst (senaste två dagarna)
Blir inte klok på det här. Behöver få höra från andra som är/varit i samma sits!
Kan tillägga att min mens i vanliga fall går som en klocka. Cykel på 28-29 dagar, högst 2 dagar sen, reagerar inte på stress eller sjukdom.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-14 11:17
Huvudvärk från helvetet har jag ju också. Att jag kunde glömma den va ju riktigt konstigt haha!