• Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?)

    Kvinnor hur reagerar ni när ni har träffat någon som ni gillar/blivit intresserad av?

    Hej!


    Min erfarenhet av kvinnor som gillat mig har inte varit på topp. Det har ibland varit som så att de inte kunnat hantera bekräftelse att jag inte är intresserad som leder senare till omoget beteende så som passiv aggressiv.

    Men även kvinnor som inte tillåter mig vara med i gruppen för att ''tjej stund'' och/eller annat för att umgås enskilt med sin tjejkompis. Men vid ensamhet går det alldeles utmärkt att umgås med mig. Varför får jag inte vara med i gruppen? Oavsett om jag är ensam och utanför. Kan man väl få vara med?

    Jag tycker det är så vanligt att jag upplever saker så som att kvinnor antingen tycker om mig eller så avskyr de mig. Jag blir ibland ledsen. Det känns som om det aldrig är mittemellan vilket fått mig att fråga om det ligger hos mig. Tolkar jag det fel?

    Vill inte tjejgrupper ha killarna i gruppen som de gillar av olika orsaker?

    Sådana saker kan göra att jag känner mig utanför och ensam.

  • Svar på tråden Kvinnor hur reagerar ni när ni har träffat någon som ni gillar/blivit intresserad av?
  • Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?)
    Fjäril kär skrev 2020-04-15 06:59:55 följande:

    Du ställer två helt olika frågor. Frågan i rubriken har inget att göra med det du frågar i texten.


    Jo, egentligen. För det handlar om kvinnor som förmodligen är intresserade men håller mig utanför och hör endast av sig vid enskilda träffar. Men jag får i princip aldrig vara med i grupp eller blir förfrågan om jag får hänga med för fika.
  • Anonym (S)

    Som föregående skrev hänger inte rubrik och text ihop. Men för att svara på rubrilen, så om jag är romantisk intresserad av någon och inte vet om han är intresserad tillbaka försäker jag väl ta reda på det genom att umgås pch småflirta.

    Om personen är intresserad tillbaka så reagerar jag väl genom att vilja umgås ked honom, men jag släpper inte mitt ävriga liv på något sätt.

    Om personen inte är intresserad går jsg ju vidare. Det märks ju i regel från början så att säga, och jag skulle väl inte säga att jag reagerar nåt speciellt på det.

  • Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?)
    Anonym (S) skrev 2020-04-15 07:14:21 följande:

    Som föregående skrev hänger inte rubrik och text ihop. Men för att svara på rubrilen, så om jag är romantisk intresserad av någon och inte vet om han är intresserad tillbaka försäker jag väl ta reda på det genom att umgås pch småflirta.

    Om personen är intresserad tillbaka så reagerar jag väl genom att vilja umgås ked honom, men jag släpper inte mitt ävriga liv på något sätt.

    Om personen inte är intresserad går jsg ju vidare. Det märks ju i regel från början så att säga, och jag skulle väl inte säga att jag reagerar nåt speciellt på det.


    Då har jag varit otydlig, förlåt mig.

    Det jag menar med ''reagera'' i det här fallet, är att min erfarenhet är att kvinnor som verkar vara intresserade endast umgås med mig enskilt. Men jag får t.ex inte vara med i grupp m.m. Filmkväll tillsammans med kompisgänget, fika och annat. Men det passar utmärkt att höra av sig till mig för att umgås ensamt med mig.

    Faller det inte i tankarna om att jag eventuellt känner mig utanför, även om jag frågar om att vara med och fika t.ex.
  • Anonym (S)
    Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?) skrev 2020-04-15 07:07:24 följande:

    Jo, egentligen. För det handlar om kvinnor som förmodligen är intresserade men håller mig utanför och hör endast av sig vid enskilda träffar. Men jag får i princip aldrig vara med i grupp eller blir förfrågan om jag får hänga med för fika.


    Menar du att det är en grupp personer som du brukar umgås med, fika osv, men om nån blir intresserad av dig får du intelängre vara med i gruppen?

    Eller menar du att en ny flickvän/dejt fortsätter att ha sina gamla vänner och umgås med dem utan dig? Och oftast umgås med dig på tu man hand?

    Om man dejtar någon är det nog vanligt att vilja dejta den på tu man hand, och först när man blivit ett mer etablerat par umgås även utöver dejterna.
  • Anonym (S)
    Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?) skrev 2020-04-15 07:18:31 följande:

    Då har jag varit otydlig, förlåt mig.

    Det jag menar med ''reagera'' i det här fallet, är att min erfarenhet är att kvinnor som verkar vara intresserade endast umgås med mig enskilt. Men jag får t.ex inte vara med i grupp m.m. Filmkväll tillsammans med kompisgänget, fika och annat. Men det passar utmärkt att höra av sig till mig för att umgås ensamt med mig.

    Faller det inte i tankarna om att jag eventuellt känner mig utanför, även om jag frågar om att vara med och fika t.ex.


    Men är det nån du dejtar alltså? Då är det vanliga att man umgås när man dejtar. Även när man är ett etablerat par är det vanligt att ha kvar sina vänner och umgås med dem på egen hand.

    Har du inga egna vänner?
  • Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?)
    Anonym (S) skrev 2020-04-15 07:19:33 följande:
    Menar du att det är en grupp personer som du brukar umgås med, fika osv, men om nån blir intresserad av dig får du intelängre vara med i gruppen?

    Eller menar du att en ny flickvän/dejt fortsätter att ha sina gamla vänner och umgås med dem utan dig? Och oftast umgås med dig på tu man hand?

    Om man dejtar någon är det nog vanligt att vilja dejta den på tu man hand, och först när man blivit ett mer etablerat par umgås även utöver dejterna.
    Nej. Inget dejt eller flickvän. Bara misstanke av att intresse dykt upp i luften. Jag har haft den erfarenheten förut och det är i princip samma mönster. Någon gillar mig. Jag får inte vara med i grupp, men går alldeles utmärkt att höra av sig till mig när det kommer till enskilt träff.

  • Anonym (S)
    Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?) skrev 2020-04-15 07:23:14 följande:

    Nej. Inget dejt eller flickvän. Bara misstanke av att intresse dykt upp i luften. Jag har haft den erfarenheten förut och det är i princip samma mönster. Någon gillar mig. Jag får inte vara med i grupp, men går alldeles utmärkt att höra av sig till mig när det kommer till enskilt träff.


    Är det folk som du tidigare umgåtts med i grupp, varit med och fikat med osv?
  • Fjäril kär
    Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?) skrev 2020-04-15 07:23:14 följande:

    Nej. Inget dejt eller flickvän. Bara misstanke av att intresse dykt upp i luften. Jag har haft den erfarenheten förut och det är i princip samma mönster. Någon gillar mig. Jag får inte vara med i grupp, men går alldeles utmärkt att höra av sig till mig när det kommer till enskilt träff.


    Du förstår inte skillnaden på att umgås flera av samma kön enskilt och att vilja umgås med dig privat?

    Det handlar inte om att du inte får vara med utan handlar om att man kanske pratar privata tjejsaker som inte angår en man. Varför ska jag prata sex, mens, underliv och senaste dejten med en man närvarande? Det skulle inte vara bekvämt.

    Jag hänger gärna med killkompisar men på tu man hand. Eller i hans killgäng.

    Detta har ingenting att göra med huruvida någon är intresserad av dig eller inte. Man delar inte allt med alla oavsett relation.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Vill bara ha en helst för sig själv?) skrev 2020-04-15 07:07:24 följande:
    Jo, egentligen. För det handlar om kvinnor som förmodligen är intresserade men håller mig utanför och hör endast av sig vid enskilda träffar. Men jag får i princip aldrig vara med i grupp eller blir förfrågan om jag får hänga med för fika.
    Men det är väl rätt klart att tjejkompisar ibland kan vilja gå och fika utan att en kille är med. Hur kan det vara så svårt att förstå? Att du vill vara med, är en annan sak. Samtalet blir annorlunda om man är fler med och om man nu vill prata lite privat om något med sin kompis, så nej, då kanske de inte frågar om du vill med. 
  • Anonym (S)

    Alltså man kan ju ha vänner som man endast umgås med enskillt oavsett kön. Man kanske känner att den vännen i te passar in i ens övriga gäng. Eller om det är i början av en vänskapsrelation kan den nya vännen hänga med gamla kompisgänget nån gång ibland men långt ifrån alltid. Det flrtsa människor har vänner i olika sammanhamg och bakar inte ihop alla till en stor gemenskap som alltid umgås samtidigt. Det är inte konstigt i sig.

    Är man uppennart intresserad av någon och bjuder ut denne av det skälet är det heller i nte konstigt att vilja umgås med den man är intresserad av på tu man hand, oavsett kön.

    Så att man inte umgås med alla alltid är vanligt oavsett attraktion eller ej. Och hos både män och kvinnor.

  • Anonym (Tjejsnack)
    Anonym (eee) skrev 2020-04-15 07:40:15 följande:
    Men det är väl rätt klart att tjejkompisar ibland kan vilja gå och fika utan att en kille är med. Hur kan det vara så svårt att förstå? Att du vill vara med, är en annan sak. Samtalet blir annorlunda om man är fler med och om man nu vill prata lite privat om något med sin kompis, så nej, då kanske de inte frågar om du vill med. 
    När det ska snackas om killar blir det obekvämt om en kille är med?
Svar på tråden Kvinnor hur reagerar ni när ni har träffat någon som ni gillar/blivit intresserad av?