• Anonym (kall)

Kall och frossa efter narkos?

Gjorde en mindre operation häromdagen, med lätt narkos (dvs inga tuber och sånt). Efter var jag så hiskeligt kall - åkte hem med skallrande tänder, la mig hemma med värmefilt, tjocka kläder, dubbla täcken och var trots det kall. Bättre efter en natts sömn. 

Kan det hänga ihop med narkosen?
    Eller bara en slump att det blev så?

• Svar på tråden Kall och frossa efter narkos?
  • Anonym (Samma)

Samma hände mig efter en kortare nedsövning, vaknade och skakade av frossa. Fick te och smörgås och efter det mådde jag bra igen.

• Anonym (D)

Ja det är en känd, ganska vanlig bieffekt. Kroppen är sämre på att hålla värmen när man är nedsövd och då kan man bli nedkyld och frysa och få frossa efteråt.

• Anonym (kall)

Tack för svar alla!
    Hur länge kan frys-effekten sitta i?

• springintheforest

Ja, hu, det känner jag igen. Jag blev också helt iskall efter en enklare operation. Tror det värsta höll i sig knappt ett dygn, kanske typ 18 timmar. Under tiden låg jag nerbäddad hemma med värmefilt och dubbla täcken och maken serverade varmt te. Efter ytterligare några dagar var jag helt på benen och kände mig återställd.

• Anonym (kall)
    springintheforest skrev 2020-04-15 22:05:08 följande:

Ja, hu, det känner jag igen. Jag blev också helt iskall efter en enklare operation. Tror det värsta höll i sig knappt ett dygn, kanske typ 18 timmar. Under tiden låg jag nerbäddad hemma med värmefilt och dubbla täcken och maken serverade varmt te. Efter ytterligare några dagar var jag helt på benen och kände mig återställd.

Tack för svar!
    Då är jag inte ensam om att känna mig eländig och kall även dagen efter då. Förstås tråkigt att fler mått så, men lugnande om det är vanligt och ofarligt
  • Whitehorse1979

Och jag blev supervarm efter min korta narkos.
    Vad som nu räknas dit.

Så himla varm men det lade sig igen.
    Men trodde att jag hade feber så varm var jag.

Svar på tråden Kall och frossa efter narkos?