• HejsanJenny

    Bärsjal eller bärsele?

    Hej! Väntar mitt första barn strax. Är nyfiken på vad folk finner bekvämast och smidigast, bärsele eller bärsjal? Fördelar och nackdelar? Känns onödigt att införskaffa båda. Min sambo säger att han skulle föredra bärsele men själv lutar jag bärsjal, tycker det känns mysigare på något sätt. Vi har kikat på märket Najell, både i sele och sjal-modellerna.

    Tack i förhand för svar och tankar!

  • Svar på tråden Bärsjal eller bärsele?
  • Ebo88

    Vi har både ock.

    Vi fick vår tjej i v.34+1 så hon var rätt liten och fick då inte sitta i bärsele, så vi köpte en bärsjal och jag älskar den och vår dotter med. Hon är 4 månader idag.

    Men för 2 veckor sedan köpte vi en bärsele. Nu när det fina vädret börjar dra in så föredrar jag och sambon bärsele utomhus på promenader. Bärselen känns lite mer stabil för henne och den kan hon även sitta framåt i så hon kan se sig om (hon sitter inte framåt än men till senare)

    Men är vi hemma eller om vi är hos någon kompis/familj då har jag bärsjalen. Slänger ner den i skötväskan så den är alltid med :) Använder bärsjalen nästan varje dag.

    Ångrar absolut inte att jag köpte den. Min sambo föredrar bärselen, vilket jag gillar men sjalen är min favvo

    Men det är nog en smaksak skulle jag tro.

    Jag tycker personligen att bärsjalen är smidigast.

  • HejsanJenny

    Tack snälla för utförligt svar! Kanske blir det båda ändå. Jag har också känt så, att smidigheten med en bärsjal verkar otroligt praktisk, att den knappt tar någon plats alls.

  • Lexikon

    Både ock. Jag gillar Coracor, min man gillar Fidella Fusion.

    Bor du i Gbg? Tips är att gå till Gos och prova.

  • Ebo88
    HejsanJenny skrev 2020-04-16 20:22:24 följande:

    Tack snälla för utförligt svar! Kanske blir det båda ändå. Jag har också känt så, att smidigheten med en bärsjal verkar otroligt praktisk, att den knappt tar någon plats alls.


    Jag är glad att vi köpte båda, men vi har inte haft behov av båda två förrän nu :) innan har jag tyckt att hon är för liten och jag har heller inte kunnat bära henne utomhus förrän nu som sagt då vädret är bättre.

    Hade jag vart inre sitts så kaffe jag köpt bärsjal nu och bärsele lite senare.

    Tips är också att åka till affär och prova, som Lexikon skriver. Då vet ni vad som känns bra för er men köp inte i affär utan beställ på internet.

    Vi köpte Ergobaby Omni 360. Den kostar 1890kr i affär men på jollyroom så betalde vi 1190kr
Svar på tråden Bärsjal eller bärsele?