• farman

    När grät ni sist?

    När grät sist?

    Jag har blivit så blödig på sistone.

    Jag gråter då jag ser känslosamma seier som nu sänds i repris på TV.
  • Svar på tråden När grät ni sist?
  • Trängtar efter dig

    Senast i går låg jag och storbölade i sängen. Min kompis ville sluta umgås med mig eftersom hon trodde att jag var romantiskt intresserad av henne. Jag kunde bara tänka på hur hon kanske gick runt och tänkte "Nu gör han så igen för att få av mig kläderna". Jag kände mig så smutsig på något sätt trots att jag inte hade några baktankar med vårt umgänge. :/

  • Anonym (Tja)

    Jag gråter varje dag just nu, senast idag direkt när jag kom hem från jobbet.

  • Anonym (8 år?)

    Tror det var när min pappa dog, för 8 år sedan. Jag är jättedålig på att gråta, skäms lite för det, för det verkar så känslokallt. Men jag blir helt enkelt sällan ledsen.

    När jag var gravid grät jag däremot konstant, allting var antingen vackert eller sorgligt eller bara rörande :) Och när jag skrattar börjar tårarna spruta direkt!

  • Anonym (Falabella)

    När vi grälade senast, det var väl några månader sedan.

    Men för mig är det skillnad på arg-gråt och lessen-gråt.

  • Hyllemor

    Idag. Jag vet inte vad det är för fel på mig, men sedan jag fick barn för 6 år sedan, så gråter jag en skvätt varje dag - oftast för att jag läser något vackert eller något sorgligt - även när jag läser barnböcker. 

  • Tonkeryd
    Trängtar efter dig skrev 2020-04-17 13:43:34 följande:

    Senast i går låg jag och storbölade i sängen. Min kompis ville sluta umgås med mig eftersom hon trodde att jag var romantiskt intresserad av henne. Jag kunde bara tänka på hur hon kanske gick runt och tänkte "Nu gör han så igen för att få av mig kläderna". Jag kände mig så smutsig på något sätt trots att jag inte hade några baktankar med vårt umgänge. :/


    Mitt råd: glöm henne! Att hon så nonchalant avfärdar dig på en sådan grund (som inte ens är verklighetsbaserad) betyder att hon aldrig värdesatt er vänskap särskilt högt.

    Hon är inte värd att förstöra din psykiska hälsa över. Förstår att det är skillnad på att förstå kontra att acceptera detta, men vill i vart fall så ett frö för dig.

    Må gott!
  • Anonym (C)

    Igår. Började nästan gråta idag också när jag kollade på en youtube video om rymden. Japp...

  • Tonkeryd
    Då jag var 14 och socialnämnden försökte jävlas med mig brutalt då jag skulle flytta ifrån mitt barndomshem (som föräldrarna sålde då de gått isär), varför jag helt enkelt fick "fly" till Köpenhamn där myndigheterna hjälpte mig att bosätta mig.
Svar på tråden När grät ni sist?