• Fri 17 Apr 2020 14:21
    1787 visningar
    14 svar
    14
    1787

    Min dotter vill inte träffa mig.

    Hej, jag och mitt ex separerade 1/12-19 efter att hon varit otrogen under en längre tud. I februari träffade jag en ny tjej och när min dotter på 9 år fick reda på detta så vill hon inte längre sova hos mig. Hur gör man??

    Ska tillägga att det var jag som flyttade till nytt boende.

  • Svar på tråden Min dotter vill inte träffa mig.
  • Fri 17 Apr 2020 14:38
    #1

    Vill hon inte sova hos dig om din nya inte är där?

  • Fri 17 Apr 2020 14:38
    #1

    Vill hon inte sova hos dig om din nya inte är där?

  • Fri 17 Apr 2020 14:48
    #2

    Gillar hon inte din nya?

  • Fri 17 Apr 2020 15:07
    #3

    Varför är en 9åring informerad om att du träffat en ny flickvän?
    Det är ju inget hon behöver veta förrän det är dax för dom att träffas dvs om väldigt lång tid när ni är helt säkra på att relationen kommer att fungera.

  • Fri 17 Apr 2020 15:30
    #4

    Hon vill inte sova hos mig så länge jag träffar den nya. Dom har aldrig träffats.

    Anledningen att dottern vet är att hon frågade om jag träffade någon och jag svarade ärligt. Efter att blivit ljugen för i 1.5 år har jag bestämt att alltid vara ärlig.

  • Anonym (Sanna­)
    Fri 17 Apr 2020 15:31
    #5

    Har du någon anledning om varför barnet reagerar som hon gör? Hur fick hon reda på att du har en ny flickvän? Har du oratat med dotteen om hur hon känner inför situationen?

  • Fri 17 Apr 2020 15:59
    #6

    Hon vill absolut inte prata med mig om det.

    Jag svarade ärligt när hon frågade om jag träffat någon.

  • Fri 17 Apr 2020 16:54
    #7
    +1

    Hon kanske tycker att du är otrogen mot hennes mamma? Eller hon kanske har hoppats att ni ska flytta ihop igen och nu grusas hoppet.

    Kan du och ditt ex samarbeta om detta eller är ni ovänner?

  • Fri 17 Apr 2020 17:45
    #8

    Vi samarbetar och har en bra dialog med varandra så där ligger inte problemet (hoppas jag...)

  • Fri 17 Apr 2020 18:03
    #9

    Jamen då kan du ju be ditt ex förklara att du tycker lika mycket om din dotter som förut. Hon behöver inte träffa din flickvän, det blir bara du och dottern som träffar. Hon får också berätta att du är jätteledsen över att inte få träffa din dotter och att du saknar henne. 

    Sen kan du fråga ditt ex om hon vill fråga dottern om hon hoppats att hennes föräldrar ska flytta ihop igen och förklara för henne att det tyvärr inte kommer att hända.

    Det är ju bra att ditt ex inte är hämndlysten, då kunde hon ha sagt till dottern att nu när pappa fått en flickvän så bryr han sig bara om henne, att hon kommer att få en elak styvmor etc. Möjligen har din dotter fått för sig detta av sig själv.

    Kanske tog dottern skilsmässan hårdare än ni visste och behöver lång tid att acceptera den och följderna som att du blir ihop med andra kvinnor än hennes mamma.

  • Anonym (Cia)
    Fri 17 Apr 2020 18:55
    #10

    Men 9-åringen vet väl inte varför ni separerade (hoppas jag)? 

    Det är du som flyttar, alltså blir det en logisk slutsats att du förstör familjen och överger henne (sett utifrån er relation). Det är väl inte kärnfysik att ett barn tänker så?

    Din dotters relation med dig är redan hotad genom att du flyttar, och nu har hon dessutom fått en konkurrent om din uppmärksamhet. Om du vill fixa det här måste du engagera dig i henne och spendera tid med henne så mycket att hon tror på din kärlek igen.

  • Anonym (....)
    Fri 17 Apr 2020 18:57
    #11

    Är väl inte en så konstig reaktion?

    Hela hennes liv förändrades på ett drastiskt sätt för bara några månader sedan. Hennes vardag och boendesituation har helt förändrats.

    Då är det inte alls konstigt om hon slår bakut när nya stora förändringar kommer på tal. Hon har inte hunnit landa i den nya situationen och inte heller i er nya relation. Vänta med dejtande tills du har lyckats grunda din och din dotters relation under dessa nya förutsättningar och hennes trygghet(med dig) i den nya situationen.

    För jo att du har en ny partner är stort i hennes värld

  • Fri 17 Apr 2020 19:03
    #12

    Forhoppningsvis lär de väl känna varann efter ett tag. Ge det lite tid att sova hos er och bli van vid er nya vardag.

  • Anonym (Been there)
    Fri 17 Apr 2020 19:27
    #13

    En helt normal reaktion så nära inpå separationen skulle jag säga. Min son reagerade också kraftfullt på att jag träffade en ny, då 11 år, och ville under inga omständigheter varken träffa eller prata om min nya. Då hade det ändå gått 9 månader sedan separationen.

    Jag backade, försäkrade honom att han kommer först what so ever, och visade det också.

    Min nya relation tuffade på parallellt, då vi ändå kunde ses mina barnfria veckor.

    Nu, nästan 2 år senare, är vi i land. Vi har tagit myrsteg för hans skull, men nu accepterar han situationen och min nya är på väg att flytta in hos oss.

    Så, sitt ner i båten och invänta hennes förtroende och acceptans. Det kommer så småningom om du visar henne att hon är viktigast för dig. Ha tålamod!

    Mina barn lärde mig att de in i de längsta hoppas att sina föräldrar ska bli ett par igen, så kommer en ny ganska snabbt är det klart det kan bli känsligt.

  • Fri 17 Apr 2020 20:48
    #14

    Min dotter vet inte att hennes mamma varit otrogen och att det är därför vi separerat. Det är inget jag kommer berätta för henne. Det får hennes mor göra den dagen hon frågar. Jag fattar att jag blir boven som flyttat och att min nya blir en stor konkurrent till all uppmärksamhet. Men jag gör verkligen allt jag kan och ställer in allt för att få tid ihop med henne. Men man får väl gå ännu långsammare framåt.

Svar på tråden Min dotter vill inte träffa mig.