• Anonym (Alkov)

Inreda sovalkov

Ni andra som har en liten sovalkov, hur har ni valt att inreda den? Har ni en stor säng som går från vägg till vägg eller en mindre och något annat också kanske? Berätta gärna så att vi kan inspirera varandra.

• Svar på tråden Inreda sovalkov
  • Anonym (alkoven)

Jag har en säng i min sovalkov. Det får inte plats något annat där. Är platsen större än en säng så är det inte en alkov.

• Anonym (Alkov)
    Anonym (alkoven) skrev 2020-04-17 22:59:56 följande:

Jag har en säng i min sovalkov. Det får inte plats något annat där. Är platsen större än en säng så är det inte en alkov.

Kan ju vara olika mått också. Min är långsmal, så det är bara bredden på säng som avgör om jag får plats med något annat där eller inte :)
  • Anonym (opj)

Får in en 105s med typ 7 cm till godo. Det är egentligen bara övre halvan av sängen som är fixerad vid ett visst mått så kan inte ha bredare för det står en garderob ivägen...

• Anonym (alkoven)
    Anonym (Alkov) skrev 2020-04-17 23:06:21 följande:
    Kan ju vara olika mått också. Min är långsmal, så det är bara bredden på säng som avgör om jag får plats med något annat där eller inte :)
    Ja, sorry, jag är bara så trött på mitt egna rum/sovalkov. Hela min lägenhet är en korridor med kök längs ena väggen, ett badrum och en sovalkov. Det finns verkligen inte en millimeter för något annat än en 120 säng. Jag sitter i sängen och tar saker från kylskåpet.
  • Anonym (Alkov)
    Anonym (alkoven) skrev 2020-04-17 23:24:26 följande:

Ja, sorry, jag är bara så trött på mitt egna rum/sovalkov. Hela min lägenhet är en korridor med kök längs ena väggen, ett badrum och en sovalkov. Det finns verkligen inte en millimeter för något annat än en 120 säng. Jag sitter i sängen och tar saker från kylskåpet.

Oj är den under 30 kvm då eller? Svårt att inreda små lägenheter har jag märkt nu när jag själv hamnat i en :)
Svar på tråden Inreda sovalkov