• Lemala

    Dotter vill inte att jag ska träffa ngn

    Jag är separerad sen ett år tiillbaka oxh min nioåriga dotter blir helt vansinnig bara vid tanken om jag ska träffa någon.

    Jag tycker att der är en stor stressfaktor. Hon tycker hellre att jag ska vara helt ensam. Jag har svårt för att hsntera detta.

  • Svar på tråden Dotter vill inte att jag ska träffa ngn
  • Persikaplommon

    Hon kan såklart inte bestämma , men bäst att skynda långsamt när det gäller att flytta ihop med någon för allas skull.

    Men dejta borde du göra redan nu. Det påverkar inte henne på samma sätt som att bo med någon.

    Har ni varannan vecka?

  • Lemala

    Ja, vi har varannan vecka. Jag vet att hon inte kan bestämma över mig. Men det hämmar mig på något vis. Jag kan knappt prata med en manlig arb.kompis på affären, så korsförhör hon mig. Hon blir bara nöjd ifall jag säger att de är gifta

  • Lemala

    Ja, vi har varannan vecka. Jag vet att hon inte kan bestämma över mig. Men det hämmar mig på något vis. Jag kan knappt prata med en manlig arb.kompis på affären, så korsförhör hon mig. Hon blir bara nöjd ifall jag säger att de är gifta

  • Persikaplommon

    Du behöver inte berätta om du bara dejtar någon.

    Tänk på att när hon växer upp skulle hon bli säkert jätteledsen om du fick leva en ensam och olyckligt liv på grund av hennes önskemål.

  • Lemala

    Ärligt talat så har jag liksom svårt att förstå det redan nu. Att hon inte bryr sig alls om att jag är ensam.

  • Connie07

    Du kan dejta när du är barnfri.Du bestämmer själv det.Din dotter behöver inte träffa din nya dejt.

  • Persikaplommon
    Lemala skrev 2020-04-18 12:40:47 följande:

    Ärligt talat så har jag liksom svårt att förstå det redan nu. Att hon inte bryr sig alls om att jag är ensam.


    Hon är ett barn och är orolig. Hon tänker nog inte heller så att du är ensam. Du har ju henne...

    Det handlar nog inte om att hon inte bryr sig utan hon inte förstår att du behöver en vuxen partner också inte bara henne.
  • GGN

    Jag kan förstå hennes oro. En del skaffar nya partners som flyttar in, halvfrämlingar som man ska dela hem med. Kul när man blir vinterkräksjuk och råkar göra på sig, eller sen när man är tonåring och går upp på morgonen med mensfläckar på pyjamasen och så möter man han där i hallen...

    Är ni särbo och han inte ständigt hänger hos er så är det helt rimligt dock.

  • Persikaplommon
    GGN skrev 2020-04-18 13:02:45 följande:

    Jag kan förstå hennes oro. En del skaffar nya partners som flyttar in, halvfrämlingar som man ska dela hem med. Kul när man blir vinterkräksjuk och råkar göra på sig, eller sen när man är tonåring och går upp på morgonen med mensfläckar på pyjamasen och så möter man han där i hallen...

    Är ni särbo och han inte ständigt hänger hos er så är det helt rimligt dock.


    Och dessa är problem man kan få även om föräldern har en supertrevlig bra partner annars som är en jättebra bonus i ens liv.

    Och alla barn har inte sådan tur att de får en trevlig bonusförälder.
  • Swagger

    Har din dotters pappa träffat någon? Får han träffa någon för er dotter?

    Dottern kanske hoppas att ni ska bli tillsammans igen?
    Hur länge har ni varit skilda?

Svar på tråden Dotter vill inte att jag ska träffa ngn