• upponed

    Denna oro som dykt upp

    För lite mer än en vecka sedan fick jag reda på att jag är gravid, förmodligen i v. 6 nu. Det har uppkommit en oro gällande missfall och det stressar något enormt...

    Fick en blödning igår, inte mycket men inget mer på kvällen eller natten eller idag.

    Hur har ni hanterat er oro? Har ni några råd..

  • Svar på tråden Denna oro som dykt upp
  • upponed

    Från bim har jag haft värk i svank och mage, men det verkar vara normalt för mig då det ej kom någon blödning pga det. Men gårdagen skapade oro.

  • Snuttens

    Förstår att du är orolig, det är inte lätt såhär i början av graviditeten. Kom ihåg att det är många kvinnor som blöder i början av graviditeten utan att det blir missfall. Hur såg blödningen ut? Brunt/klarrött/rosa? Håller tummarna för dig och för att det ska gå hela vägen.

    Oron letar sig fram även hos mig. Jag brukar tänka att det inte finns något jag kan göra åt det om det nu skulle bli så. Att det är naturens sätt att ta bort de som ändå inte skulle överlevt.


  • upponed
    Snuttens skrev 2020-04-18 15:59:48 följande:

    Förstår att du är orolig, det är inte lätt såhär i början av graviditeten. Kom ihåg att det är många kvinnor som blöder i början av graviditeten utan att det blir missfall. Hur såg blödningen ut? Brunt/klarrött/rosa? Håller tummarna för dig och för att det ska gå hela vägen.

    Oron letar sig fram även hos mig. Jag brukar tänka att det inte finns något jag kan göra åt det om det nu skulle bli så. Att det är naturens sätt att ta bort de som ändå inte skulle överlevt.


    Den var inte klarröd, inte brun eller rosa mellan brun o röd skulle jag säga, ej särskilt mycket.

    Ja försöker tänka som du nämner, det blir första barnet och vi har försökt ett tag så känner en oro dyka upp även om jag har det logiska tänket så tar oron över. vill att veckorna ska gå så man kanske kan andas ut lite....
Svar på tråden Denna oro som dykt upp