• Anonym (Hmm)

    Förälskesefas Max 3 år

    Läste precis i DN att en förälskelse är maximalt 3 år, ändå ser man inlägg här att folk har älskarinnor i flera år här.

    Borde inte det vara lätt att avsluta vänstrandet så fort förälskelsen lagt sig?

  • Svar på tråden Förälskesefas Max 3 år
  • Anonym (Granbarr)

    Det är just att ha älskare/älskarinna som gör det möjligt att vara förälskad länge. Just för att man inte har en vardag ihop.

  • Anonym (Förälskad)

    Jag och min man är fortfarande förälskade efter över 10 år ihop. Fortfarande som när vi träffades trots vardag och småbarn.. och inga äventyr på sidan av..

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Förälskad) skrev 2020-04-18 22:39:37 följande:

    Jag och min man är fortfarande förälskade efter över 10 år ihop. Fortfarande som när vi träffades trots vardag och småbarn.. och inga äventyr på sidan av..


  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förälskad) skrev 2020-04-18 22:39:37 följande:

    Jag och min man är fortfarande förälskade efter över 10 år ihop. Fortfarande som när vi träffades trots vardag och småbarn.. och inga äventyr på sidan av..


    Blandar du inte ihop kärlek och förälskelse nu?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-18 21:09:33 följande:

    Läste precis i DN att en förälskelse är maximalt 3 år, ändå ser man inlägg här att folk har älskarinnor i flera år här.

    Borde inte det vara lätt att avsluta vänstrandet så fort förälskelsen lagt sig?


    Det är säkert lätt om man VILL. Men hela poängen med en älskarinna är ju att äta kakan och ha den kvar. Ha både det familjelivet ger och det vänstrandet ger. Vissa vill ha spänningen, vissa vill ha variationen i sexet, vissa får ingen sex hemma och har älskarinnan som knulldocka, vissa är kära...etc... men alla har de en sak gemensamt och det är att älskarinnan är ett KOMPLEMENT, inte en ersättare till förhållandet hemma och så länge det vill och kan ha båda så kommer de fortsätta.
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (sådär) skrev 2020-04-20 14:42:46 följande:

    Blandar du inte ihop kärlek och förälskelse nu?


    Kanske,men känner precis samma för honom nu som från början vi träffades, fjärilar i magen, har svårt att vara ifrån varandra etc. Men visst kan det vara stark kärlek bara :)
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förälskad) skrev 2020-04-20 15:12:11 följande:
    Kanske,men känner precis samma för honom nu som från början vi träffades, fjärilar i magen, har svårt att vara ifrån varandra etc. Men visst kan det vara stark kärlek bara :)
    Ja det är nog förmodligen det Flört
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (sådär) skrev 2020-04-20 15:21:47 följande:

    Ja det är nog förmodligen det 


    Varför skulle det vara det. Kan inte se någon naturlag som reglerar detta. Är minst lika förälskad i gubben som för 11 år sedan men med en djupare kärlek.

    Kan garantera att när man haft en helg med häftig utlevnad, god mat o gott vin, en och annan öl i bastun och bubbel i bubbelpoolen och makalös tantrisk sex i timmar så är man grymt förälskad när man tittar på gubben vid frukostbordet på måndag morgon och bara längtar till kvällen så vi kan gosa in oss i varandra igen.
  • MrFlex

    Ska man ha en älskarinna är det en betydligt trevligare situation om man INTE är förälskad. Jag hade en älskarinna i slutet av min förra relation och jag var inte alls förälskad i henne. Det räckte med sexuell attraktion och bra sex.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-04-20 15:29:08 följande:
    Varför skulle det vara det. Kan inte se någon naturlag som reglerar detta. Är minst lika förälskad i gubben som för 11 år sedan men med en djupare kärlek.

    Kan garantera att när man haft en helg med häftig utlevnad, god mat o gott vin, en och annan öl i bastun och bubbel i bubbelpoolen och makalös tantrisk sex i timmar så är man grymt förälskad när man tittar på gubben vid frukostbordet på måndag morgon och bara längtar till kvällen så vi kan gosa in oss i varandra igen.
    Jo det är faktiskt en "naturlag" eller rättare sagt psykologi. Förälskelse varar bara så länge i ALLA förhållanden, det är inte samma sak som kärlek, det är en fas som många går igenom i början av förhållandet.

    https://utforskasinnet.se/ar-karlek-och-foralskelse-tva-sidor-av-samma-mynt/

    OBS! Ingen har förnekat att man kan ÄLSKA någon hur länge som helst det som ifrågasätts är skillnaden mellan förälskelse och kärlek.
Svar på tråden Förälskesefas Max 3 år