Vad innebär det egentligen att SE BRA UT?
Mitt slösurfande ledde in mig på ett program som hette Ex on the beach häromkvällen som fick mig att fundera i dessa banor. Ett program så långt från något jag normalt skulle kunna konsumera eller uppskatta. Vad som fick mig att fastna var människornas utseenden och deras besatthet över dessa. En stor del var plast och fyllnader uppenbarligen, samt programmets uppbyggnad, manus, låga intellektuella nivå. Det blev så tydligt hur porrens utseende blivit status och ett slags allmänt ideal i mainstreamkretsar. Att alla kvinnor i programmet bara var till för att få män att vilja ha sex med dem.
Jag tänkte på mitt eget utseende, och mina vänners. Hur ingen av dem kommit i närheten av denna typ av utseenden, möjligen bara en kort vända i tonåren, ändå har många av dem inkl jag själv ansetts snygga och haft drösvis av killar efter oss och varit trånade efter. Men vad är det då egentligen som avgör om någon ser bra ut? Är det en perfekt kropp med rätt proportioner, ett attraktivt ansikte eller en kombination? Kan man se bra ut utan att ha vare sig något av det? Kan det räcka med en bra och intressant utstrålning eller är kroppens utseende det viktigaste för att kvala in som i dessa program där ansiktsskönhet är sekundärt.
Vad tycker ni?