• Sun 19 Apr 2020 15:25
    418 visningar
    3 svar
    3
    418

    Gravid/skengravid?!

    Hej! Jag har just nu ingen aning om vart jag bör vända mig så efter en dels scrollande här på fl så tänkte jag att jag lika väl kan skriva ett inlägg här och hoppas på att någon kanske nappar och ev känner igen sig.

    Jag är snart 22 år gammal och har LÄNGE velat ha barn men givetvis vill man ha barn med rätt person också. Men till saken så är det att jag haft väldiga problem med min mens, den har till och från varit oregelbunden när jag var yngre men gått till sig tillslut. Har haft väldiga smärtor och blött väldigt mycket nästan sen jag fick mens och jag fick mens väldigt väldigt tidigt, var 9 nästan 10.

    Har i mina seriösa, låna förhållanden haft oskyddat sex men inte blivit gravid EN enda gång. Jag personligen tycker att det känns lite konstigt då man ändå haft ett aktivt sexliv och anses som ung och frisk och därför borde det inte vara ett problem tycker man. Inte heller alltid så att jag har ägglossning, det kan ske sen tar det någon månad sen helt plötsligt dyker det upp vattniga flytningar, sen en seg slemmig ?äggvite-liknande? flytning precis kring tiden då äl borde vara. Men oavsett vad så har jag haft en känsla av att något är fel och att jag kanske inte kan bli gravid på egen hand men får ingen hjälp att utreda nånting då dom anser mig vara för ung och får vänta i minst 3 år till.

    Jag och sambon vill verkligen ha en liten och detta är såklart en jobbig grej och man hoppas ju att det ska sitta nån gång men ändå dyker mensen upp och man blir så ledsen och besviken gång på gång.

    Men NU till det viktiga! Jag hade äl nu i mars för första gången på någon månad iallafall. Vi hade sex där i dagarna och ca 1,5 vecka (kanske någon extra dag) så fick jag en liten blödning som bara var under kvällen, lite rosa-aktig då det inte var så extremt mycket blod. Jag har ALDRIG haft mellanblödningar så jag blev lite chockad. Har sen nu i ca 2 veckors tid haft mensvärk som jag för övrigt annars alltid har innan mens, men den kommer och går men ingen mens dyker upp trots att jag vid varje toabesök förväntar mig att se blod på pappret/i trosan. Brösten har också svällt och gör ont och känns lite som träningsvärk vilket jag annars också har men inte såhär länge. Har även ont längst ner i magen och upplever att hela magen är rätt svullen och att jag är lite tröttare än vanligt. Mensen är nu sen 4 dagar och har haft mensvärken i ryggen och smått i magen i 2 veckors tid och börjar bara störa mig på det hela för vågar verkligen inte tro att jag skulle kunna vara gravid helt plötsligt. Jag undrar bara om det är någon som haft som mig och visat sig vara gravid?

    Gravsymptom och menssymptom är ju tyvärr så lika och känns nästan läskigt och jobbigt att ta ett test för jag vill verkligen inte bli sådär besviken igen utan vill bara att mensen ska dyka upp isåfall för den brukar inte vara sen.

    Börjat oroa mig för skengraviditet nu men tänker att jag provar här och hoppas några kanske kan känna igen sig i något och kanske ge sina erfarenheter ur det isåfall!

    Kan också tillägga att jag nu senaste 2v även får små ljusröda/rosa ?blödningar? efter sex och har aldrig någonsin blött varken i samband eller efteråt. Allt känns bara extremt märkligt just nu. Och förväntar mig egentligen inget annat än ännu en besvikelse. Vi har ändå försökt i över ett års tid.

  • Svar på tråden Gravid/skengravid?!
  • Anonym (L)
    Sun 19 Apr 2020 16:20
    #1

    Tror du får ta ett gravtest faktiskt.

    Blödningen 1,5 vecka efter ÄL kan ev varit när ett ägg fastna men det är så svårt att veta.

    Sen så även om man är ung så är det inget onormalt att det kan ta 1 år att bli gravid. Och jag vet att man längtar och besvikelsen varje gång mensen kommer.

    Är bara det att det kan vara så att ni kan bli gravida på egen hand.

    Men ta ett gravtest eftersom mensen är sen så får du ett svar. Visar det negativt och du ändå inte fått mens 2 dagar efter ta ett nytt.

    Håller tummarna!

  • Mon 20 Apr 2020 17:36
    #2

    Är helt i chock men gravid är jag!!!!

  • Anonym (L)
    Mon 20 Apr 2020 19:52
    #3

    Grattis!!! :D

Svar på tråden Gravid/skengravid?!