Hej!
Vår lilla grabb fick sin skena än han var 10 dagar och får ta bort den lagom till påsk, efter 7 veckor. Usch vad jag grät när han fick den, kändes som om man skulle förlora hans första 2 månader... Gick dock över rätt fort, man vet ju att det är för hans eget bästa.
Klart det är trist att man inte får bada honom som man vill (han tycker det är jättemysigt) men man får ju hitta lösningar på närheten i alla fall. Jag brukar palla upp honom med en kudde så han kan ligga på sidan när jag ammar liggande i sängen. Ett tips är att låta bebisen ligga på din mage i enbart blöja och lätta lite på skenan över axlarna så att överkroppen kan halka ur, på så sätt kan man komma åt att smeka lilla ryggen.
Håller med Elisia om att sett från den ljusa sidan gör ju skenan pyret lite mer lätthanterlig, blir nästan som att lära sig på nytt igen när han slipper den och blir en vanlig "sladdrig" liten bebbe.
Lycka till allihopa och var glada att höftfelet upptäckts så här tidigt så att det är enkelt att åtgärda
kramar från mej