• Anonym (Så sorgligt..)

    Vad hände med min f.d klient?! :(

    Han var en sådan glad och fin man. Dessvärre har han ingen biologisk familj och levt hela sin barndom och tonårsliv helt kontrollerad tills socialen hjälpte honom. När han kom till oss verkade han så positiv, glad. Började studera på Komvux och  han var bara allmänt go av sig.

    Han fick därefter lägenhet ifrån socialen och valde att fortsätta ett liv utan sin biologiska familj. Jag vet inte så mycket om hans vänskapskrets, men jag vet att han umgås men ''lugna''människor då han själv är en lugn och fin kille.

    Men plötsligt har han betett sig som om han har blivit orättvist behandlad, klagar om ensamheten och utanförskap som han hade med oss. Kändes lite som om han hade någon typ av avundsjuka/sorg av att andra har en biologisk familj. Men inget han sa det rakt ut utan jag fick bara en sådan känsla.

    Det kändes så sorgligt. Men kan en människa förändrats så?

    Han är 26 år.

    Tyckte så synd om honom. Jag tänker hur ensam han är.

    Varför förändrades han? :(

  • Svar på tråden Vad hände med min f.d klient?! :(
  • Anonym (E)

    Han har väl en hel del att bearbeta med sin bakgrund helt enkelt. Folk kan förändras genom hela livet.


    Helt säker på att jag läst detta ifrån andra hållet dock.


     

  • Anonym (Röd)

    Vad menar du med din fd klient? Det känns som att det här kan bryta mot tystnadsplikten, om du inte ändrat massa detaljer?

  • Anonym (H/mm)

    Varför bodde han på nåt hem? Vad är hans problematik menar jag?

Svar på tråden Vad hände med min f.d klient?! :(