• Hejida1989

    Bonde som granne.. blir galen

    Jag bor på en liten gård och precis breved så bor det en bonde som har hela sin jäkla familj som anställda. Varje dag är dom fem stycken som springer fram och tillbaka konstant precis brevid oss.....

    Skitsamma hela jävla dagarna kör bonden traktor fram och tillbaka! Hela tiden. Att vara ute är ett stressmoment pga honom.. han STÖR plus att han dammar som helvete när han kör förbi. dom har ju expanderat och byggt ut hej vilt så våran utsikt är istället för gröna ängar nu en massa jävla ensilage förvaring.

    Det värsta är

    Lukten

    Dammet som skitar ner fönstrena

    Att han åker fram och tillbaka och glor

    Kossorna låter hela nätterna

    Att familjen alltid sitter ute och JAG känner mig ivägen på min egen tomt.

    Oljudet

    Förstörd utsikt, samt att på vintern är det pressening som ligger över ensilaget som PRASSLAR dag ut å dag in.

    Flugorna, går inte vara ute på sommaren alls.

    Har jag någon rättighet eller behöver vi sälja vårat nyrenoverade hus? ALLT ÄR PERFEKT här förutom allt med den jävla bondgården och hans åkande i sin fula traktor hela dagarna. Den enda som förstör är han m familj. Alla stör sig men eftersom han är typ känd för va idiot så är de ingen ide att prata med han. Kan man anmäla dom någonstans och vad har vi för rättigheter!?

    Jag låter jävligt bitter å de är jag, jag står inte ut mer.

  • Svar på tråden Bonde som granne.. blir galen
  • 8airam8

    Kom det här som en överraskning för er efter det att ni renoverat huset? Fick en flashback till när jag skulle sälja min gård, och en spekulant frågade mäklaren om det dammade när trakterna kör förbi. Jisses.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Hejida1989

    Jag tror det, det är typ nu som vi kunnat slappna av och försöka njuta och ta de lugnt hemma. Men de går ju inte pga han. Man får springa in pga dammet eller vända sig om å hålla för ögonen. Allt som görs på gården är det precis som vi är med på.

  • Bibbidi

    Får jag gissa, du är en stadsbo som flyttat ut till landet? Tittat på Mandelmann och tänkt "åååååh det verkar så myyyyyyysigt på landet!" och sen när du flyttar dit bredvid en bondgård tänker du "ååååh fan vad det luktar!". 

    Vad TÄNKTE du egentligen skulle hända när du köpte ett hus bredvid en aktiv bondgård???? Ursäkta, men personer som du gör mig superirriterad. Det är en bondgård, det luktar, det låter och folk arbetar hela dagarna! Deal with it eller sälj ditt hus!

  • Bibbidi

    Får jag gissa, du är en stadsbo som flyttat ut till landet? Tittat på Mandelmann och tänkt "åååååh det verkar så myyyyyyysigt på landet!" och sen när du flyttar dit bredvid en bondgård tänker du "ååååh fan vad det luktar!". 

    Vad TÄNKTE du egentligen skulle hända när du köpte ett hus bredvid en aktiv bondgård???? Ursäkta, men personer som du gör mig superirriterad. Det är en bondgård, det luktar, det låter och folk arbetar hela dagarna! Deal with it eller sälj ditt hus!

  • Hejida1989

    Nej jag har bott på landet i hela mitt liv på en hästgård fast i skogen. Älskade det.

    Denna aktiva bondgården har ju expanderat det sista året, innan gick de stå ut med lukt och skit dock ej flugorna men det är ju detta jävla åkandet förbi oss HELA tiden. På en dag så åker han förbi minst 50 ggr. Att ta en promenad eller ridtur med barn går inte då bönderna kör alm idioter och det är vidrigt jobbigt att hela tiden kolla bakåt när man går så ingen blir påkörd

  • Anonym (Lisa)

    Ja, om ni förstod det själva när ni köpte huset, så får ni skylla er själva.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-04-20 00:13:23 följande:

    Ja, om ni förstod det själva när ni köpte huset, så får ni skylla er själva.


    Rättelse:

    Ja,  om ni inte förstod det själva när ni köpte huset, så får ni skylla er själva.
  • Dexter dot com

    Att köpa ett hus granne med en bondgård innebär ju aktivitet, traktorer, personal. oljud och viss lukt mm vilket ni borde ha förstått. Att dom bryter mot hastigheten på vägen är ju dock inte ok och det får du och resten av grannarna som också stör sig  gå över och prata med grannen om. Händer ingenting får du filma vansinnesfärderna och be polis/vägverket sätta upp en kamera. 

Svar på tråden Bonde som granne.. blir galen