• brallison

    Stickningar i vänstra äggstocken vid missfall

    Inte varit gravid så länge - skulle vara v. 6+1 idag, men i lördags fick jag mensliknande blödningar, så jag antar att det är ett missfall. Haft MF 2 ggr tidigare, så vet ungefär vad det är och hur det känns, men den här gången känner jag sen igår stickningar i vänstra äggstocken (eller i fall jag tror att det sticker där, hehe). Väldigt ofta - typ var annan minut. Gör inte så mycket ont (än, i alla fall), men känns verkligen. Jag tror att allt har redan kommit ut med de klumparna som jag såg, så det borde inte vara nåt kvar och framför allt inte i äggstockar. Vad kan det vara? När bör man söka vård? Och rent praktiskt - hur (aldrig varit i kontakt med gynakuten eller nåt sånt)? Rynkar på näsan
  • Svar på tråden Stickningar i vänstra äggstocken vid missfall
  • Linniiis

    Hej,

    Beklagar verkligen ditt missfall. Hoppas att du mår bättre snart igen!

    Jag hade en stickande känsla, min gynekolog sa att det kunde vara sångerna den äggstocken som släppte ägget och gulkroppen och sedan fortsätter producera hormon.

    Hade även molvärk i livmodern en hel månad efter. Då den gick tillbaka till vanlig storlek.

    Tolkade det som att allt detta är helt normalt! Men klart att du ska söka hjälp om det besvärar dig för mycket eller om du oroar dig.

    Lycka till i framtiden!

  • Linniiis

    Har du testat negativt förresten? Det är ju inte alls säkert att det är ett missfall bara för att man blöder.

  • brallison
    Linniiis skrev 2020-04-20 17:56:35 följande:

    Hej,

    Beklagar verkligen ditt missfall. Hoppas att du mår bättre snart igen!

    Jag hade en stickande känsla, min gynekolog sa att det kunde vara sångerna den äggstocken som släppte ägget och gulkroppen och sedan fortsätter producera hormon.

    Hade även molvärk i livmodern en hel månad efter. Då den gick tillbaka till vanlig storlek.

    Tolkade det som att allt detta är helt normalt! Men klart att du ska söka hjälp om det besvärar dig för mycket eller om du oroar dig.

    Lycka till i framtiden!


    Tack för stödet!
    Varit hos gyn idag och undersökte allting. Tja, allt blev jättekonstigt. Det ser ut som att jag har egentligen fått missfall ännu tidigare (det bara att det började blöda senare) - och det kan jag faktiskt förstå, då när jag gjorde gravtestet så visade det 1-2 v, medan jag vet att min ÄL var 2,5 veckor tidigare (dvs testet borde ha visat 2-3 v). Sedan det, som jag kände i äggstocken var egentligen ÄL (dvs jag fick ÄL typ 3-4 dagar efter jag borde ha fått mens) för att gyn såg ett moget ägg.
    Men allting är bra nu och vi kan satsa på nya tag
Svar på tråden Stickningar i vänstra äggstocken vid missfall