• sigge1235

    Konstig känsla - tidig förlossning på g?

    Vill börja med att säga att jag har kontakt med förlossningen men tänkte höra om det är någon som varit med om något liknande? Är i v.24 och har haft blödningar fram till v. 14 ca. Läkarna trodde det berodde på en tvillinggraviditet där ena fostret slutat utvecklas men de såg hinna och rester som de trodde blödningen kom ifrån. I v.20 såg de inte längre någon extra hinna och jag hade inte haft blödningar på länge. Fick dock nya blödningar nu i v. 23, rosa eller bruna flytningar ca varannan dag i en vecka och sedan nu brunt blod på pappret, droppade lite brunt blod i toan. Haft sammandragningar senaste månaden ca, gör en ont men ganska starka ändå. Ringde fl som sa att jag skulle ta en urinodling för uvi och avvakta, ringa om det kommer färskt blod. Jag berättade nämligen att jag har en svidande och ömmande känsla i livmoder och underliv. Idag har jag en konstigt känsla av att jag inte är lika "stängd" nertill, typ som att bäckenbotten inte är lika stabil. Noterade nu även att magen sjunkit lite/krympt nu under eftermiddagen. Är det vanligt att sådant händer v 24? Lyssnade på hjärtljuden med doppler förut och känner honom röra sig lite i magen. Ringer kanske fl igen imorgon. Men oroar mig lite. Vad säger ni, varit med om liknande? Skulle ni ligga på fl mer för att få en koll?

  • Svar på tråden Konstig känsla - tidig förlossning på g?
  • Ebo88

    Jag hade nog åkt in till förlossningen för att se så tappen inte är förkortad och be om urinodling för bland annat GBS. Be om vaginala prover också.

  • mamma 86

    Jag hade absolut åkt in till förlossning! Och som ovanstående skrev så borde de verkligen kolla bland annat GBS

  • mamma 86
    sigge1235 skrev 2020-04-20 22:10:43 följande:

    Brukar de kolla gbs eller ska man säga till om det? Något av det jag skrev som tyder på gbs?


    Ja svidandet och sammandragningarna iaf. Det är absolut värt att kolla upp för det finns risk att föda för tidigt om man har gbs, det finns också risk att barnet blir sjukt.
Svar på tråden Konstig känsla - tidig förlossning på g?