• juliaslife

    Magkänslan säger tvillingar?! Baserat på graviditetstester

    Hej!

    Jag och min sambo väntar vårt första barn och vi är beräknade till 5/12 just nu.

    Jag började få en magkänsla att vi väntar tvillingar när jag tog tre st graviditetstest och två av testen (som visar streck) visar starkare teststreck än kontrollstreck.

    Och det tredje testet som var ett digitalt som anger veckor anger ?gravid 3+?.

    Det är säkert jätte vanligt att testen visar starkare teststreck och att det digitala anger fel veckor. Men i mitt fall skedde det så tidigt att jag började misstänka att något kanske var annorlunda. När jag tog dessa test var min mens bara 3 dagar sen. Jag har en cykel på 26 dagar så att testet sa 3+ kan omöjligt stämma.

    Vad jag förstått så baseras testen på mängden hcg. Och väntar man tvillingar så kan/har man högre mängd och då kan de digitala testerna ange för många veckor och testen med streck kan visa starkare teststreck än kontrollstreck.

    Help me haha. Över analyserar jag detta eller stämmer mina teorier att det skulle kunna vara tvillingar?

    Självklart räknar jag ju inte med att det är det men jag vill ändå diskutera ifall någon varit med om likande

  • Svar på tråden Magkänslan säger tvillingar?! Baserat på graviditetstester
  • Anonym (Över)

    Jag tror du över analyserar gällande testen :) jag har kort cykel och jag har plussat starkt 3 gånger (vart gravid 4gånger)

    Jag har plussat dagen innan BIM och det har alltid vart starkare än kontrollsträcken. Har inte fått tvillingar.

    Sen finns det väl säkert de kvinnor som har plussat starkt och fått tvillingar men som sagt, jag har också gjort det och no twins.

    Men däremot så kan ju en magkänsla stämma rätt bra :)

Svar på tråden Magkänslan säger tvillingar?! Baserat på graviditetstester