• Violii

    Olivia eller Elsa

    Vilket av dessa flicknamn är finast? Vi har en namnlös dotter på 1 vecka. Pappans förslag är Olivia och mitt Elsa. Andra namn som varit på tapeten är Elly, Sigrid och Amelia bland annat.

    Kom gärna med andra förslag på fina flicknamn, vilka är dina favoriter?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Olivia eller Elsa
  • fluu

    Båda är bra,enkla, vackra och gångbara. Elsa tilltalar mig dock mer.

    Några av mina favoritnamn är Liv, Astrid, Kersti och Svea. Har en väldigt lång lista som du säkert inte vill höra ;)

    Fler förslag till tråden: Alice, Alicia, Clara, Elvira, Emmy, Vega, Filippa.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Weloty

    Olivia finns med på min lista, så det tycker jag verkligen om. Andra namn som jag gillar är Alma, Alice, Mila och Stella. Glad

  • Maddi

    Olivia gillade jag förut när de blev vanligare. Och Elsa gillade jag inte alls.

    Men nu har det blivit tvärt om Olivia börjar kännas uttjatat. Elsa har jag börjat tycka på senare tid, så jag röstar på de.

  • trollhona
    Violii skrev 2020-04-21 22:18:09 följande:

    Vilket av dessa flicknamn är finast? Vi har en namnlös dotter på 1 vecka. Pappans förslag är Olivia och mitt Elsa. Andra namn som varit på tapeten är Elly, Sigrid och Amelia bland annat.

    Kom gärna med andra förslag på fina flicknamn, vilka är dina favoriter?


    Grattis till lilla dottern.

    Jag röstade på Olivia. Men både Elsa, Sigrid och Amelia är fina också. 
    Elly är jag inte så förtjust i, däremot det gamla svenska namnet Elvy.

    Fler förslag, Amalia, Alice, Cornelia, Svea, Ingrid, Lovisa, Rigmor, Ellen, Maja, Edith
  • Xenia

    Röstade på Elsa. Inget fel på Olivia men ingen personlig favorit (ser bara de där gröna oliverna för mig).

    Elisa tycker jag är ännu finare än Elsa. Amelia är också fint.

    Namn som liknar Olivia (men vackrare i mitt tycke): Livia, Lydia, Lovisa, Vivian, Alicia, Ottilia.

  • Elin P

    Elsa är väldigt fint men man får nog räkna med att det kommer att vara flera i klassen som heter samma. Olivia är ok också men inget favoritnamn för mig.

  • Elle N

    Båda namnen är fina, men ganska vanliga.

    Det finns dock fina variationer på dem också!

    Som Livia och Elsie... Evie och Licia ligger också ganska nära. Tänker även på Ottilia, Ophelia och Evelyn.

  • Alvina

    Jag föredrar Elsa. När jag hör Olivia tänker jag på oliver. Men egentligen är det namnet helt ok också, men tycker Elsa är snäppet finare.

Svar på tråden Olivia eller Elsa