CitronTulo skrev 2020-04-22 13:33:18 följande:
Tycker väl inte att det är för gammalt.. Men som du skriver själv så känner du ju att det är rätt skönt att ditt barn har blivit stort att börjar bli självständigt. Vill DU verkligen börja om med vaknätter, blöjor etc.?
Jag har varit i samma dilemma som du för typ 10 år sedan! Jag fick mina två barn innan jag var 25. Var nog länge inställd på att jag ville ha fler, men rätt kandidat till pappa dök inte upp liksom! När jag var en bit över 30 så var mina grabbar stora och jag började kunna få tänka på mig själv igen efter ett antal intensiva år som jag i stort sätt bara var mamma! Det var jäkligt skönt.. Träffade en kille som inte hade barn och som var ett par år yngre än jag. Vi avbröt vårt förhållande efter något år pga att han ville satsa, flytta ihop och skaffa barn, medan jag bara ville njuta av min "frihet" och få vara lite ego! Var inte ett dugg sugen på att börja om med nya barn när mina tidigare var tonåringar!
Det är ju svårt att kompromissa i de här frågorna, blir ju att en part för "offra" sig om man väljer att fortsätta ihop!
Det är nästan samma situation för mig. Min nya har inte heller barn. Men samtidigt är det skönt att ha ett äldre barn. Just det här att kunna tänka på sig själv lite, efter många år som ensamstående.
Skaffar vi barn kommer jag att vara 40 år och ha ett småbarn och tillbaka till ett liv där man själv kommer i andra hand, känner mig så osäker.