• Anonym (Tjej)

Tredje dejten - middag hemma hos honom

Hej!

Har dejtat en kille 2 gånger, och i helgen ska vi ses en tredje gång. Han bjöd hem mig på middag, och så ska vi nog spela lite spel. Jag är väldigt oerfaren av dejting och har aldrig haft ett riktigt förhållande, så därför har jag lite frågor och undrar om tips och råd!

- Ska jag ha med en liten present när han bjuder på middag? Isåfall vad?

- Förväntar han sig sex? För jag är inte redo för det än. Hur gör jag då?

- Andra tips?

Jag är 22 år om det skulle spela någon roll :)

• Svar på tråden Tredje dejten - middag hemma hos honom
  • Dexter dot com
    Anonym (Tjej) skrev 2020-04-22 14:43:06 följande:

Hej!

Har dejtat en kille 2 gånger, och i helgen ska vi ses en tredje gång. Han bjöd hem mig på middag, och så ska vi nog spela lite spel. Jag är väldigt oerfaren av dejting och har aldrig haft ett riktigt förhållande, så därför har jag lite frågor och undrar om tips och råd!

- Andra tips?

Självklart har du med dig en present tex en flaska bättre vin, delikatessostar och en burk oliver, en blomma, en ask fin choklad...sen beror det ju helt på vad han uppskattar.
    Om han förväntar sig sex är ju oviktigt eftersom du inte är redo. Sov inte över och säg nej om han gör närmanden och förklara hur du känner.
    Se till att nån vet exakt var du ska och vad killen heter, be dom skicka sms 1-2 gånger kvällen och får dom inte svar inom typ 30 minuter så vet dom var du är och att något är fel. Man kan tyvärr inte vara nog försiktig.
  • CitronTulo

En liten symbolisk present kan väl funka, men inget man förväntar sig tänker jag! Kanske något godis som ni kan äta efter maten? Vin eller dylikt kan man ju också ha, men han kan tolka det som att du avser att sova kvar (iaf om du åker bil till honom). Så vill du inte sända ut några såna signaler, skippa vinet!

Kanske hoppas han på sex, men är han vettig så är det inget han absolut förväntar sig för att du kommer hem till honom! Börjar han tjata om det, och du inte vill, åk därifrån direkt!

• Anonym (Sockerrör)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-04-22 14:43:06 följande:

Hej!

- Andra tips?

Om han förväntar sig sex? Svårt för oss att veta.
    Många tjejer förväntar sig sex. Redan på första dejten.
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad/1

Om du inte vill ha sex, då ska du inte ha det.

P
    resent? När jag haft tjejer hemma och jag har bjudit på mat, då har jag inte förväntat mig att hon ska ha med något. Jag tycker bara det är kul att träffas.
  • Anonym (ooo)

Jag hade med mig en bukett tulpaner i liknande situation. Det kändes lagom och rätt så neutralt, men samtidigt lite trevligt att jag inte kom tomhänt. Ville inte att det skulle signalera för mycket intresse från mig (detta var andra dejten, middag hemma hos honom). 
    Jag hade innan meddelat att jag hade bil och skulle hem på kvällen = vi kunde inte dricka vin till maten och det skulle inte bli tal om sex. Funkade väldigt bra - tydliga signaler Skrattande

• Anonym (Linda)

Med tanke på att du är 22 (och han antagligen också är ganska ung) så känns det inte som ett måste, men kan vara trevligt. I så fall kanske en flaska vin, godis eller så.
    Det beror på hur han är, och hur du är och vad han förväntar sig av dig. Det är lite svårt att veta hur du ska "komma undan" på ett bra sätt om han förväntar sig sex. Man vill ju inte säga att man inte kommer att vilja det rakt ut, helt spontant, det blir ju pinsamt... Så du får väl vara lite tydlig när/om det blir lite hångel, och passa på att säga något om samtalet kommer in på det. Du kan ju nämna något om hur/när du ska åka hem, tex. Om du känner att du kanske kan lockas med att göra något som du sedan kommer att ångra kan du låta bli att raka benen och ta på dig fula trosor! Skrattande
    - Andra tips?
    Meddela någon kompis vart du ska, och nämn det för killen, för säkerhets skull.
    Ha det så trevligt! 

Svar på tråden Tredje dejten - middag hemma hos honom