• Anonym (Elle)

Järn intravenöst - biverkningar?

Jag ska få järn intravenöst imorgon. Ni som har fått det, hur mådde ni efteråt? Hur lång tid tog det för er att få tillbaka orken? Fick ni biverkningar? Och fick ni det genom spruta eller dropp?

Tacksam om någon ville dela med sig! :)

• Svar på tråden Järn intravenöst - biverkningar?
  • Anonym (Hb 75.)

Tror det var via dropp. Mådde så pest efter en stor blodförlust vd k.s så jag har förträngt en hel del av upplevelsen. Fick inga biverkningar av järnet- kan man ens få det...? Tog nytt hb nåt tag efteråt och då hade det gått upp, minns inte värdet dock.

• Anonym (Järna)

Jag fick det en gång i veckan under en period för 10-13 år sedan, jag hade förväntat mig att få en rejäl energiboost men tyvärr tyckte jag mig inte märka någon skillnad konstigt nog... ????

Kan inte minnas några biverkningar.

Dock långtråkigt, ta med mobil / bok eller liknande ????

• Anonym (Järna)

För att förtydliga så fick jag dropp

• Anonym (Järna)

För att förtydliga så fick jag dropp

• Anonym (Hmm)

Hört en del som drabbats av rost i kalsongerna ...

• Anonym (Elle)
    Anonym (Hb 75.) skrev 2020-04-22 16:30:46 följande:

Tror det var via dropp. Mådde så pest efter en stor blodförlust vd k.s så jag har förträngt en hel del av upplevelsen. Fick inga biverkningar av järnet- kan man ens få det...? Tog nytt hb nåt tag efteråt och då hade det gått upp, minns inte värdet dock.

Okej, man kan få biverkningar men tror inte det är så vanligt, vissa får feber och ont i kroppen osv har jag hört.
  • Anonym (K)

Jag fick dropp på BB efter jag fött mitt första barn. Svimmade så fort jag ställde mig upp och var väldigt yr och svimfärdig även när jag bara satt upp. Efter droppet kände jag mig bättre ganska snabbt har jag för mig. Iaf så jag kunde sitta upp utan att riskera att svimma av.

Svar på tråden Järn intravenöst - biverkningar?