• Elsa891

    Hade ni vågat åka till köpcentrum nu?

    Jag har akut behov av nya vår/sommarskor. Går just nu runt i mina vinterskor... Vågar man sig på att åka till köpcentrum för att handla? Hur hade ni gjort? Obs kan inte beställa då mina fötter är knas så måste alltid testa skorna

  • Svar på tråden Hade ni vågat åka till köpcentrum nu?
  • Ann-Louise

    Jadå, så länge köpcentret inte ligger i Stockholm, för då hade jag inte besökt det. Knappt något folk på köpcentrumen numera men se till att hålla avstånd .

  • Anonym (Resesäljare)
    Elsa891 skrev 2020-04-23 16:58:23 följande:

    Jag har akut behov av nya vår/sommarskor. Går just nu runt i mina vinterskor... Vågar man sig på att åka till köpcentrum för att handla? Hur hade ni gjort? Obs kan inte beställa då mina fötter är knas så måste alltid testa skorna


    Kan du åka mitt på dagen?
    Jag bor utanför Stockholm men har i mitt jobb behövt besöka olika shoppingcenter, dvs gå igenom dom men inte varit runt i flera affärer.
    På vardagarna har det varit folktomt, bara enstaka personer och ett par stycken på caféerna fast det varit lunchtid. Så vardagar verkar vara lugnast om man inte går efter jobbet.
    Dock verkar helger dra mer folk.
    Skulle gå när dom öppnar vid 10 tiden om jag skulle behöva handla.
  • Anonym (H)

    Jag skulle ha åkt dit och hängt på låset innan de öppnade. Sen gjort bort allt snabbt och åkt hem. Jag behöver också nya skor och tänkte göra så..

  • Aniiee

    Jag var faktiskt på Ikea idag. Går i vårt köpcentrum varje dag.

    Grejen är ju det att eftersom alla är försiktiga så är det stendött. Åker du, särskilt mitt på dagen en vardag, så är du med stor sannolikhet i princip ensam.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mrs Green

    Ja, som de andra säger, en vardag mitt på dagen hade jag gjort det om det var något jag verkligen behöver och som inte kan vänta. 

  • Anonym (wuhan influensa inte farlig)

    Om du är under 65 och inte har diabetes eller annan allvarlig sjukdom är det ingen fara.

  • Anonym (Mycket ensam)

    Jag går till ett stort köpcentrum nästan varje dag!
    Lever helt isolerat annars, måste se lite människor och prata med någon.
    Blir "galen" av att inte ha någon människa att umgås med, ringer till "Heta Linjen" och andra telefonlinjer flera gånger per dag, bara för att få prata med en levande själ. 

    Lever ännu mer isolerat på grund av den jävla coronan....suck.

  • GGN

    Du kan ju testa skorna sen skicka tillbaka! Gratis hos bland annat Zalando. Har jag gjort i typ 20 år...

    Och ja, jag hade vågat gå ut. Jag är fullt frisk och även den jag bor med.

  • Anonym (Endast i nödfall)
    Anonym (wuhan influensa inte farlig) skrev 2020-04-23 18:15:04 följande:

    Om du är under 65 och inte har diabetes eller annan allvarlig sjukdom är det ingen fara.


    Nä precis. För inga inga unga och friska blir allvarligt sjuka, hamnar på iva eller dör?  Det är fel att säga att det är farligt, men ännu värre att säga att det är ofarligt. Det är vad som orsakar problemen och trängseln på uteserveringar och restauranger.

    Alla bör vara försiktiga oavsett ålder och hälsostatus. Men man ska inte sluta leva ..utan bara se till att följa reglerna och vara försiktig.
Svar på tråden Hade ni vågat åka till köpcentrum nu?