• Anonym (Besviken)

Är det möjligt att träffa någon vettig person på tinder?

Jag skaffade tinder för 3 månader sedan. Jag var på dejt med en kille som det kändes jättebra med, men sedan slutade han höra av sig, och det tog lång tid innan han svarade varje gång jag skrev. Ändå sa han ja till en ny dejt, och vi bestämde ett datum. Nu har han inte hört av sig på ett tag igen, och jag tänker inte bry mig om att fråga igen om dejten, han visar inget intresse så jag lägger ner det nu. Väldigt tråkigt eftersom det kändes så bra när vi sågs, och han verkade först intresserad också. 
    Jag får massor med likes på tinder, men bara en enda av de jag matchat med har skrivit till mig. Det verkar som att många swipar höger hejvilt utan att vara intresserade, och sedan tar bort de matchningar de inte vill ha. Flera jag skrivit till har tagit bort matchningen eller bryr sig helt enkelt inte om att svara. Varför swipar man om man inte är intresserad? Jag swipar bara på de som jag verkligen är intresserad av. Är det såhär ytligt det är? Vart kan man hitta någon vettig person? 

• Svar på tråden Är det möjligt att träffa någon vettig person på tinder?
  • Anonym (Jaglyckades)

Hej! Jo men det finns godingar där. Jag träffade min kille där, vi har en son ihop nu!!

Jag ändrade i min beskrivning och skrev ?sveper du höger får du vara beredd på att träffas över en öl!?

Då fick jag betydligt mindre matchningar, men samtliga som svept höger skrev direkt till mig! Gick på 4 dejter en vecka. Min sambo sen 2 år var den fjärde dejten!

• Anonym (D)

Tinder är ytlighet DeLuxe.

Visst finns det bra män där med men att hitta dem i djungeln av drägg är inte lätt. Prova mer seriösa dejtingsidor som tex match.com

• Anonym (Dubbel-Danne)
    Anonym (D) skrev 2020-04-23 18:12:17 följande:

Tinder är ytlighet DeLuxe.

Visst finns det bra män där med men att hitta dem i djungeln av drägg är inte lätt. Prova mer seriösa dejtingsidor som tex match.com

Vad är ett "drägg"?
  • Anonym (NätFia)

Nätet har ju blivit ett smidigt sätt att träffas. Tinder och Badoo etc, jo klart man kan hitta där. Men det är väldigt ytligt och en hel del grabbar som bara är ute efter ett äventyr tyvärr (troligtvis tjejer också).. Jag träffade min nuvarande via en kontaktannons som jag la upp i en lantbruksgrupp på facebook. En riiiktig lyckoträff. Det kanske vore något? En brutalt ärlig kontaktannons där du berätar helt ärligt om dig själv och vad du söker- kanske kan du finna lyckan liksom jag? :) 

• Anonym (Singel)

Har varit medlem på Tinder i ca 5 år.
    Jag matchar aldrig med någon, än mindre får till någon dejt, suck.

• Anonym (Goldenboy)

Jag är med där, så det finns vettiga personer på Tinder.
    Jag skriver inte till tjejer jag matchat med. Nuförtiden så kan tjejer ta första steget.
    Så det tycker jag att tjejer ska göra.

• Anonym (Qx)

Lyckades jag hitta min man på qx så lyckas man nog på tinder också.

• Tunnis
    Anonym (Besviken) skrev 2020-04-23 17:39:11 följande:

Jag skaffade tinder för 3 månader sedan. Jag var på dejt med en kille som det kändes jättebra med, men sedan slutade han höra av sig, och det tog lång tid innan han svarade varje gång jag skrev. Ändå sa han ja till en ny dejt, och vi bestämde ett datum. Nu har han inte hört av sig på ett tag igen, och jag tänker inte bry mig om att fråga igen om dejten, han visar inget intresse så jag lägger ner det nu. Väldigt tråkigt eftersom det kändes så bra när vi sågs, och han verkade först intresserad också. 
    Jag får massor med likes på tinder, men bara en enda av de jag matchat med har skrivit till mig. Det verkar som att många swipar höger hejvilt utan att vara intresserade, och sedan tar bort de matchningar de inte vill ha. Flera jag skrivit till har tagit bort matchningen eller bryr sig helt enkelt inte om att svara. Varför swipar man om man inte är intresserad? Jag swipar bara på de som jag verkligen är intresserad av. Är det såhär ytligt det är? Vart kan man hitta någon vettig person? 

Absolut finns det, jag är seriös och finns på Tinder t.ex. Glad

Sen är det tråkigt att det är rätt många oseriösa så dom seriösa har en tendens att försvinna i mängden, det är liknande bland tjejerna kanske inte lika mycket anspelning på sex men många som är där för att bara leka runt på olika sätt.

Angående din dejt tycker jag inte att du ska hänga upp dig på honom, det är väl en omogen kille som inte riktigt vet vad han vill eller inte vågar kommunicera, kanske bara ute efter sex men kan inte vara rak om det?

Testa dejtingsidor istället kanske bättre lycka där.
  • StarkeMan

Är kille strax över 30, atletiskt byggd men med högt hårfäste & lätt autism. Kör Tinder som hittills gett bäst utdelning.

Jag är rak på sak med vad jag vill när jag skriver, blir väl en del romantiska konversationer som slutar med någon dejt. Men precis som du skriver swipar vissa höger för mycket och Tinder spöken dyker upp, tråkigt och oseriöst. Har själv fått +10 matchningar veckovis och känt viss ångest efter så åtminstone hejdat mig där, dock ska man vara beredd på att ta för sig ty kärlek är inte nåt jag tar för givet (diskutera gärna)?

Däremot får jag standard copy paste frasen efter varje dejt:

"Sorry, klickar inte ha det"

Antingen såg jag inte så pass snygg ut att dejten föll för mig vid ögonkastet (90 % nätdejting är sådan?) eller så förstod vi inte varandra när vi väl såg varandra i ögonen och konverserade. Får bli 2 flaskor vin nästa vända som öppnare nästa gång, faktiskt inte provat det ännu ????...

Svar på tråden Är det möjligt att träffa någon vettig person på tinder?