• Cronex

    Dejta någon som nyligen blivit singel?

    Hej!

    Nu när man mer eller mindre måste stanna hemma och inte kunna komma ut och göra saker och ting så installerade jag Tinder på min telefon igen, bara någon dag senare så fick jag en träff med en tjej som verkade väldigt trevlig. Vi har skrivit en hel del de senaste 2-3 dagarna och jag känner att jag gärna vill satsa lite på detta, i alla fall träffa henne, gå på en dejt och känna av hur det känns, hon visar också en hel del intresse för mig när vi skriver.

    Men idag frågade hon vad jag sökte på tinder, och jag svarade så exakt jag kunde, jag är ute efter ett seriöst förhållande, jag vill inte leka runt en massa, jag vill träffa min framtida partner för livet. Hon svarade då att hon fick de känslorna av att skriva med mig med, men hon visste inte riktigt var hon själv stod då hon nyligen blivit single, för ca 1 månad sen, så hon är inte redo för ett seriöst förhållande just nu. Men hon skriver även att om hon hittar någon som hon vill försöka ett förhållande med så är hon öppen för det.

    Hur kan jag tolka detta? hon skriver att hon inte är redo att hoppa in i ett förhållande direkt efter vilket jag kan förstå, men samtidigt så skriver hon att hon är öppen för att försöka om hon hittar någon som är intressant.

  • Svar på tråden Dejta någon som nyligen blivit singel?
  • Anonym (Skynda sig.)

    Jag vet att bra män sällan är singlar särskilt länge. Kanske gäller samma för kvinnor? Isåfall är jag en riktigt dålig kvinna.

    Men jag har lärt mig att man skall ABSOLUT INTE vänta om man hittar någon man tycker om. Även om det är moraliskt fel att vara med någon som nyss separerat osv. Gör man "rätt" och väntar för att den nyskilde skall få tid, då hinner någon annan före och man förlorar honom.

    Gör inte om mitt misstag och släpp henne inte.

  • Tecum

    Håller med ovan, om du väntar eller släpper henne nu riskerar du att hon hittar någon annan och fastnar där. Läget är inte optimalt då hon vill vara singel en tid. Men som sagt, chansen kommer som en snigel och försvinner som en blixt. Kanske är hon "the one".

  • Anonym (Hold my beer)

    En person som nyss blivit singel är inte på långa vägar redo för ett nytt seriöst förhållande, såvida de inte hade ett otroligt kort förhållande på bara några få månader.

    Fortsätt dejta men bli inte förvånad om det inte funkar.

  • Anonym (Been there)

    Du kan dejta, men ta det väldigt försiktigt. Öppna inte upp dig om inte hon gör det. Man behöver ligger på samma plan. Det går sällan att smyga igång en relation

Svar på tråden Dejta någon som nyligen blivit singel?