• Anonym (Iv92s)

    Missfall/ma hur lång tid till ny graviditet?

    Hej..

    Fick ma i v 9 i februari. Första cykeln landade på 45 dagar, andra på 31 isch. Har alltså haft 2 Ägglossningar sen dess (tempar). Första ägglossningen försökte vi inte. Denna ÄL var första riktiga försök efter ma. Ska nu ha mens vilken dag som helst (negativt på testa tidigt) och kroppen säger att den dumma tanten kommer. Men iaf. Eftersom jag är 100% att det inte blev något denna gång, hur länge försökte ni innan ni fick ett nytt plus? Tips på vad vi kan göra för att maximera? Just nu känns allt hopplöst och som att vi aldrig kommer bli föräldrar.

  • Svar på tråden Missfall/ma hur lång tid till ny graviditet?
  • Anonym (Iv92s)

    Ingen? behöver lite hopp mitt i allt

  • Anonym (Gravid igen)

    Kanske inte helt det du vill höra....

    Fick mf i sep-19 och plussade äntligen igår.

    Men för en del går det ju med en gång efter mf.

    Gjorde sent avbryt av grav dec-12 och plussade maj-13.

  • Anonym (3e gången gillt?)

    Hej, vill bara säga jag lider med dig men tack o lov säger ju statistiken att det oftast ändå blir ett barn till sist, även om det kan ta sin tid... Och det är så jobbigt medan man kämpar... Jag fick mf i april -19 (v 12+0) och sen dröjde det tills sept -19 innan det tog sig igen (har tur med regelbundna cykler o första äl inträffade 14 dar efter mf). Dock slutade det igen i missfall i v 10+2 (men läkaren kallade det fördröjt mf eftersom det stannat i växten i v 7). Nu i jan - 20 tog det sig igen så är nu i v 13+4. Vågar knappt hoppas men håller tummar o tår!! Det jag har gjort är att äta rosenrot (mellan mens o ÄL), omega 3, zink, d-vitamin och järn (maken åt rosenrot + zink). Jag har haft stenkoll på cyklerna med ÄL-stickor o tagit anteckningar. Dessutom smörjt med progesteronkräm (närmar mig 40) hela denna graviditet, håller på att trappa ner nu. Så klart ingen tobak, hyfsat nyttig mat o motion, o mkt sparsamt med alkohol. Försökt att inte stressa, men det är ju lättare sagt än gjort när man är i min ålder. Håller tummarna för dig att det går vägen i framtiden!!

  • Anonym (Iv92s)
    Anonym (Gravid igen) skrev 2020-04-24 15:40:33 följande:

    Kanske inte helt det du vill höra....

    Fick mf i sep-19 och plussade äntligen igår.

    Men för en del går det ju med en gång efter mf.

    Gjorde sent avbryt av grav dec-12 och plussade maj-13.


    Åh grattis! Är tacksam för att du svarade jag hoppas det blir vår tur någon gång!
  • Anonym (Iv92s)
    Anonym (3e gången gillt?) skrev 2020-04-24 16:14:22 följande:

    Hej, vill bara säga jag lider med dig men tack o lov säger ju statistiken att det oftast ändå blir ett barn till sist, även om det kan ta sin tid... Och det är så jobbigt medan man kämpar... Jag fick mf i april -19 (v 12+0) och sen dröjde det tills sept -19 innan det tog sig igen (har tur med regelbundna cykler o första äl inträffade 14 dar efter mf). Dock slutade det igen i missfall i v 10+2 (men läkaren kallade det fördröjt mf eftersom det stannat i växten i v 7). Nu i jan - 20 tog det sig igen så är nu i v 13+4. Vågar knappt hoppas men håller tummar o tår!! Det jag har gjort är att äta rosenrot (mellan mens o ÄL), omega 3, zink, d-vitamin och järn (maken åt rosenrot + zink). Jag har haft stenkoll på cyklerna med ÄL-stickor o tagit anteckningar. Dessutom smörjt med progesteronkräm (närmar mig 40) hela denna graviditet, håller på att trappa ner nu. Så klart ingen tobak, hyfsat nyttig mat o motion, o mkt sparsamt med alkohol. Försökt att inte stressa, men det är ju lättare sagt än gjort när man är i min ålder. Håller tummarna för dig att det går vägen i framtiden!!


    Tack snälla för ett fint svar! Stort grattis, hoppas allt går vägen nu. Ja jag har ska prova rosenrot och efamol denna cykeln och se om hormonerna kanske kommer i bättre balans jag tempar och kör med ÄL test så jag får ändå vara tacksam att ägglossningen kommit 2 ggr hittills även om det inte blivit plus.

    Jag är 27, fyller 28 och mannen är 30 så visst har vi några år på oss men det är ändå så frustrerande och jobbigt när många andra blir gravida så lätt och där allt går precis som det ska. Jag får helt enkelt bara ta fram tålamodet och sitta lugnt i båten.
Svar på tråden Missfall/ma hur lång tid till ny graviditet?