• Sat 25 Apr 2020 07:14
    955 visningar
    8 svar
    8
    955

    Ruvardagar April/Maj 2020

    Nybörjare på ruvardag 3 eftersöker stöttning i ruvningstider. Blir smått knäpp av att bara googla och skriva dagbok. Tänkte att jag skapar stöttningstråd om det finns ngn annan därute som vill dela tankar/galenskap/sorg/lycka med mig.

    Någon där ute?

  • Svar på tråden Ruvardagar April/Maj 2020
  • Fri 1 May 2020 08:50
    #1

    Hej

    Jag är på ruvardag 2. Vi fick tillbaka en blastocyst i onsdags :) Det är våran första (och förhoppningsvis) sista ivf.

  • Anonym (Majja­)
    Fri 1 May 2020 16:28
    #2

    Hej! Är på Ruvardag 6 med en blastocyst idag och jag behöver inte känna efter så mycket, jag vet att det har lyckats :) Kände redan dagen efter insättningen att det ?ilar? lite där nere och det är exakt som de två andra gångerna då jag blivit gravid. De gångerna det inte fungerat har jag känt noll.. ända till att mensvärken smyger sig på och mensen tillslut kommer. Jag vet att långt ifrån alla känner så här tydligt.

    Vilken ruvardag är ni på idag? :)

  • Sat 2 May 2020 17:39
    #3
    Anonym (Majja) skrev 2020-05-01 16:28:00 följande:

    Hej! Är på Ruvardag 6 med en blastocyst idag och jag behöver inte känna efter så mycket, jag vet att det har lyckats :) Kände redan dagen efter insättningen att det ?ilar? lite där nere och det är exakt som de två andra gångerna då jag blivit gravid. De gångerna det inte fungerat har jag känt noll.. ända till att mensvärken smyger sig på och mensen tillslut kommer. Jag vet att långt ifrån alla känner så här tydligt.

    Vilken ruvardag är ni på idag? :)


    Va skönt, håller tummarna på att de stämmer :)

    Är på dag 3 nu. Har haft mycket ?mensvärk? men de börjar släppa. Spänningar i brösten. Humör, skrattar och gråter om vartannat haha
  • Anonym (Majja­)
    Sat 2 May 2020 19:28
    #4
    j1990 skrev 2020-05-02 17:39:11 följande:

    Va skönt, håller tummarna på att de stämmer :)

    Är på dag 3 nu. Har haft mycket ?mensvärk? men de börjar släppa. Spänningar i brösten. Humör, skrattar och gråter om vartannat haha


    Haha usch det låter Inge kul. Är det som en vanlig ?mensmånad? eller annorlunda?
  • Sun 3 May 2020 09:27
    #5

    Rd 12 nu och efter flera svaga positiva test i flera dagar testade jag negativt idag. Hade det på känn men är så ledsen.... Testdag på tisdag egentligen...

    Första återföringen för oss, en FET med blastocyst. Nu väntar jag bara på att få en blödning och längtar till nästa återföring. När kommer blödning efter negativt test?! Vore hemskt att vänta till efter sommaren när vi väntat så länge redan :(

  • Thu 14 May 2020 21:12
    #6
    Anonym (Majja) skrev 2020-05-01 16:28:00 följande:

    Hej! Är på Ruvardag 6 med en blastocyst idag och jag behöver inte känna efter så mycket, jag vet att det har lyckats :) Kände redan dagen efter insättningen att det ?ilar? lite där nere och det är exakt som de två andra gångerna då jag blivit gravid. De gångerna det inte fungerat har jag känt noll.. ända till att mensvärken smyger sig på och mensen tillslut kommer. Jag vet att långt ifrån alla känner så här tydligt.

    Vilken ruvardag är ni på idag? :)


    Hej! Hur har det gått för dig, blev det positivt? :) Jag är på ruvardag 2 (FET igår av blastocyst) för första gången. För tidigt att säga något såklart men magen är spänd och jag har varit väldigt trött sen insättningen.
  • Fri 15 May 2020 12:41
    #7
    anonym989 skrev 2020-05-14 21:12:40 följande:

    Hej! Hur har det gått för dig, blev det positivt? :) Jag är på ruvardag 2 (FET igår av blastocyst) för första gången. För tidigt att säga något såklart men magen är spänd och jag har varit väldigt trött sen insättningen.


    Hej! Jag plussade för ca 1 vecka sen :) håller tummarna för dig/er!
  • Tue 19 May 2020 19:59
    #8
    j1990 skrev 2020-05-15 12:41:10 följande:
    Hej! Jag plussade för ca 1 vecka sen :) håller tummarna för dig/er!
    Vad underbart!! Grattis! Å ja hoppas man kan få det efterlängtade plusset snart :)
Svar på tråden Ruvardagar April/Maj 2020