• Anonym (Hjälp)

Rädd för silverförgiftning!

Jag har stora problem med återkommande bakteriell vaginos. Hörde att några vagitorer som heter florealis liljonia skulle vara bra, så jag testade det. Man skulle ta en vagitorer per dag i 6 dagar har jag för mig om men jag köpte två paket och tog två vagitorer istället för en. Har upprepat behandlingen en gång till genom att köpa ytterligare två paket och ta två vagitorer per dag istället för en.

Dum som jag var läste jag inte på förpackningen fören efter båda behandlingarna. Det står att vagitorerna innehåller KOLLODIALT SILVERJONER och att man ska kontakta läkare vid långvarig behandling, att vagitorerna är avsedda att användas under kort tid.

Efter att ha googlat lite har jag fått fram att kolloidalt silver är jättefarligt för kroppen och att det kan orsaka en sjukdom som gör huden blågrå permanent. Nu är jag jätterädd för att få den sjukdomen och vill inte kontakta läkare. Hur stor är risken att jag kommer få den sjukdomen nu, och hur får detta ens säljas när det innehåller silver?!

Jag är oerhört tacksam för svar!

• Svar på tråden Rädd för silverförgiftning!
  • Anonym (Hjälp)

Puff

• Anonym (123)

Du  kan slappna av, det är ingen som helst fara.
    Återkommer med utförligare svar liet senare.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (123) skrev 2020-04-25 16:59:47 följande:

Du  kan slappna av, det är ingen som helst fara.

Återkommer med utförligare svar liet senare.

Är du säker? Men varför står det att man ska kontakta läkare om man använt dom lång tid och att det bara är tänkt att använda kort tid? Stod också att det inte får användas på skadad vävnad. Blir fundersam när det står så och när det dessutom är kolloidalt silverjoner.
  • Anonym (Fråga doktorn!)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-04-25 17:15:03 följande:
    Är du säker? Men varför står det att man ska kontakta läkare om man använt dom lång tid och att det bara är tänkt att använda kort tid? Stod också att det inte får användas på skadad vävnad. Blir fundersam när det står så och när det dessutom är kolloidalt silverjoner.

Bästa sättet att få reda på det är att kontakta just en läkare.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Fråga doktorn!) skrev 2020-04-25 17:40:40 följande:

Bästa sättet att få reda på det är att kontakta just en läkare.

Nej, jag vill som sagt inte göra det. Ställer frågan här för att någon som jobbar inom vården eller som har kunskap om det på annat sätt kanske svarar.
  • Anonym (X)

Det är inte samma kolloidalt silver som lättlurade använder, det är bara godkänt för desinfektion av vatten så det är inte samma sak som det här du använt.

Men ett bra tips är väl att följa instruktionerna och inte överdosera nästa gång du använder en medicinsk produkt.

Svar på tråden Rädd för silverförgiftning!