• Anonym (Undrar)

    Är min kollega intresserad?

    Jag har en manlig kollega jag verkligen tycker om vänskapligt. Jag är väldigt kärleksfull person och tar ofta signaler från killar att det bara är på en vänskapligt nivå då det är så jag själv fungerar (pga att dom vet att jag har kille). Men under den här veckan har jag börjat funderat på de signaler min kollega gett. Han är väldigt trevlig och vi sköter allt väldigt bra när vi jobbar. Men när vi går ut på tex aw så sätter han sig gärna nära mig, gärna så våra ben rör varandra, pussat mig på pannan ett flertal gånger. Han har även sagt att han kan va min reserv om det skiter sig med mig och min kille. Men han har tjej. Tar jag dom här signalerna fel och det inte alls är vänskapligt från hans sida utan att han är intresserad och leker med elden?

  • Svar på tråden Är min kollega intresserad?
  • Anonym (felix)

    Rätt så självklart svar på den frågan.

    Kanske du skulle överväga vilka signaler du själv utsänder genom att acceptera sånt beteende och sådana repliker från hans sida och om du själv också leker med elden?

  • Anonym (Bricka)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-25 14:27:54 följande:

    Jag har en manlig kollega jag verkligen tycker om vänskapligt. Jag är väldigt kärleksfull person och tar ofta signaler från killar att det bara är på en vänskapligt nivå då det är så jag själv fungerar (pga att dom vet att jag har kille). Men under den här veckan har jag börjat funderat på de signaler min kollega gett. Han är väldigt trevlig och vi sköter allt väldigt bra när vi jobbar. Men när vi går ut på tex aw så sätter han sig gärna nära mig, gärna så våra ben rör varandra, pussat mig på pannan ett flertal gånger. Han har även sagt att han kan va min reserv om det skiter sig med mig och min kille. Men han har tjej. Tar jag dom här signalerna fel och det inte alls är vänskapligt från hans sida utan att han är intresserad och leker med elden?


    Jag vet inget om vad han är ute efter. Men jag vet att om det hade varit en man som startat tråden, så hade han inbillat sig att de där signalerna skulle tyda på intresse. Kvinnor är trötta på att alla män tror de är intresserade bara för att de är vänskapliga.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Bricka) skrev 2020-04-25 19:09:20 följande:
    Jag vet inget om vad han är ute efter. Men jag vet att om det hade varit en man som startat tråden, så hade han inbillat sig att de där signalerna skulle tyda på intresse. Kvinnor är trötta på att alla män tror de är intresserade bara för att de är vänskapliga.
    Ungefär som ts då??
  • Anonym (Bricka)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-25 19:16:51 följande:
    Ungefär som ts då??
    Det vet jag inte. Hon kanske har rätt. Kvinnor är bättre på att läsa signaler.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (felix) skrev 2020-04-25 18:59:52 följande:

    Rätt så självklart svar på den frågan.

    Kanske du skulle överväga vilka signaler du själv utsänder genom att acceptera sånt beteende och sådana repliker från hans sida och om du själv också leker med elden?


    Jag skulle inte säga att jag leker med elden när jag ser honom som en vän. Men skulle han inte göra det för vänskap så vill jag backa!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Bricka) skrev 2020-04-25 19:09:20 följande:

    Jag vet inget om vad han är ute efter. Men jag vet att om det hade varit en man som startat tråden, så hade han inbillat sig att de där signalerna skulle tyda på intresse. Kvinnor är trötta på att alla män tror de är intresserade bara för att de är vänskapliga.


    Ja det är väldigt tråkigt om han tar mina vänskapliga signaler för att jag ska va intresserad, för så är det inte! Vilket nu kanske blir så att jag måste backa för att han är ?intresserad?.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-25 20:01:12 följande:
    Jag skulle inte säga att jag leker med elden när jag ser honom som en vän. Men skulle han inte göra det för vänskap så vill jag backa!
    Hm, brukar dina andra manliga vänner gnida sina ben mot dina under bordet, kyssa dig på pannan och erbjuda sig som reserv om du skulle bli missnöjd med ditt nuvarande förhållande? Skulle du acceptera att en mindre attraktiv kollega gjorde det samma?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-25 14:27:54 följande:

    Jag har en manlig kollega jag verkligen tycker om vänskapligt. Jag är väldigt kärleksfull person och tar ofta signaler från killar att det bara är på en vänskapligt nivå då det är så jag själv fungerar (pga att dom vet att jag har kille). Men under den här veckan har jag börjat funderat på de signaler min kollega gett. Han är väldigt trevlig och vi sköter allt väldigt bra när vi jobbar. Men när vi går ut på tex aw så sätter han sig gärna nära mig, gärna så våra ben rör varandra, pussat mig på pannan ett flertal gånger. Han har även sagt att han kan va min reserv om det skiter sig med mig och min kille. Men han har tjej. Tar jag dom här signalerna fel och det inte alls är vänskapligt från hans sida utan att han är intresserad och leker med elden?


    Vad spelar det för roll vad han tänker- du är ju upptagen! Att han är upptagen och beter sig så där visar ju bara vilken idiot han är. 

    Pussa en kollega på pannan osv, låter märkligt, för att säga det milt. 
    såg åt honom skapat nästa gång det händer. Skäll ut honom och gärna så att andra hör, då kommer han sluta. Annars måste du ta detta med er chef. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (felix) skrev 2020-04-25 21:17:09 följande:

    Hm, brukar dina andra manliga vänner gnida sina ben mot dina under bordet, kyssa dig på pannan och erbjuda sig som reserv om du skulle bli missnöjd med ditt nuvarande förhållande? Skulle du acceptera att en mindre attraktiv kollega gjorde det samma?


    Skulle inte kalla det gnida. Men nej det är inte super många som är så närgångna. Men jag ser inget fel med att visa kärlek till sina vänner, kramas osv. Och varför jag undrar är för att jag måste ta avstånd om det är så att han inte gör detta för att visa vänskapskärlek utan att han vill mer än så..
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (ooo) skrev 2020-04-25 21:24:18 följande:

    Vad spelar det för roll vad han tänker- du är ju upptagen! Att han är upptagen och beter sig så där visar ju bara vilken idiot han är. 

    Pussa en kollega på pannan osv, låter märkligt, för att säga det milt. 

    såg åt honom skapat nästa gång det händer. Skäll ut honom och gärna så att andra hör, då kommer han sluta. Annars måste du ta detta med er chef. 


    Jo, men jag tar oss som bra vänner så ser inte det som en stor grej.. men antar att det kanske är konstigt i andras ögon.
  • Lione81
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-25 22:46:51 följande:

    Skulle inte kalla det gnida. Men nej det är inte super många som är så närgångna. Men jag ser inget fel med att visa kärlek till sina vänner, kramas osv. Och varför jag undrar är för att jag måste ta avstånd om det är så att han inte gör detta för att visa vänskapskärlek utan att han vill mer än så..


    Så du tycker att visa vänskaplig kärlek är okey att pussa någon annan i pannan flertalet ggr?!?

    Har du frågat din man/sambo om han tycker det är lika okey som du tycker?

    Hur många utav dina manliga vänner pussar dig i pannben mer?
  • Anonym (Undrar)
    Lione81 skrev 2020-04-26 00:19:59 följande:

    Så du tycker att visa vänskaplig kärlek är okey att pussa någon annan i pannan flertalet ggr?!?

    Har du frågat din man/sambo om han tycker det är lika okey som du tycker?

    Hur många utav dina manliga vänner pussar dig i pannben mer?


    Att pussa någon på pannan kan jag se som vänskapligt om man har den relationen. Det tycker min sambo också. Men nu när alla skrivit att det inte verkar vara på en vänskaplig nivå så kommer jag inte acceptera det!
  • Lione81
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-26 00:34:11 följande:

    Att pussa någon på pannan kan jag se som vänskapligt om man har den relationen. Det tycker min sambo också. Men nu när alla skrivit att det inte verkar vara på en vänskaplig nivå så kommer jag inte acceptera det!


    Vad bra!

    Tummen upp!

    Puss i pannan är nivåer över vänskaplig nivå.
  • Anonym (Bricka)

    Har aldrig pussat en kollega i pannan, eller fått en puss.
    Skulle en kollega pussa på mig så skulle jag tro att hon var intresserad.

  • Anonym (ha)
    Anonym (Bricka) skrev 2020-04-25 19:23:33 följande:
    Det vet jag inte. Hon kanske har rätt. Kvinnor är bättre på att läsa signaler.
    Kvinnor tror att de är bättre på att läsa signaler.

    Min fru var sur på mig i flera år för hon trodde att jag "skrämde bort" hennes killkompisar då vi blev tillsammans. I själva verket drog de helt utan min påverkan då de insåg att det var kört. (Detta har hon själv berättar för mig i efterhand.)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Bricka) skrev 2020-04-27 09:02:41 följande:

    Har aldrig pussat en kollega i pannan, eller fått en puss.
    Skulle en kollega pussa på mig så skulle jag tro att hon var intresserad.


    Okej det kanske är lite underligt och förstår nu i efterhand att det kanske inte va så vänskapligt menat...
  • Anonym (typisk)
    Anonym (ha) skrev 2020-04-27 09:19:02 följande:
    Kvinnor tror att de är bättre på att läsa signaler.

    Min fru var sur på mig i flera år för hon trodde att jag "skrämde bort" hennes killkompisar då vi blev tillsammans. I själva verket drog de helt utan min påverkan då de insåg att det var kört. (Detta har hon själv berättar för mig i efterhand.)
    Exakt, det här är så typiskt kvinnor. De vet lika lite om vad det innebär att vara man som vi vet vad det innebär att vara kvinna men ändå anser de sig veta bättre än oss vad en man tänkerDrömmer
  • Anonym (typisk)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-04-28 19:10:15 följande:
    Okej det kanske är lite underligt och förstår nu i efterhand att det kanske inte va så vänskapligt menat...
    Bra att du fattat men vad tänker du göra åt det?
Svar på tråden Är min kollega intresserad?