• Dritten

    Hur gör man med utväxten?

    Jag vill att min naturliga blonda färg som jag inte sett av sen jag var 13 ska få växa ut igen, har nu brunfärgat.

    Färgade senast i januari så har nu några cm utväxt. Tycker det ser så tråkigt ut, men men. Om jag biter ihop tills det är lite längre, hur gör man det bäst då för att dölja utväxten? Kan man bleka bara det bruna eller hur gör man? Vill inte gå med en tydlig utväxt i flera år innan det är långt nog att klippa bort det färgade.

  • Svar på tråden Hur gör man med utväxten?
  • Starka

    Ljusa slingor kan hjälpa till att maskera utväxten

    Har själv gjort det när jag tröttnade på att låta mitt mörk brun/röda växa ut

    Blev hur bra som helst massa tunna ljusa slingor som frissan tonade i samma färg som min naturliga

  • Heliena

    Jag hade brunt hår innan jag gick till frisör för att bleka det då jag också ville ha min naturliga hårfärg tillbaka. Har mörkblont hår naturligt och med ljust hår i längderna ser det inte alls konstigt ut när det växer ut! Är ju värre om man har ljus utväxt och mörka längder.. Hade jag varit du hade jag gått till frisör och fått det fixat. Dyrt, men man klarar ju av att hålla ut i typ 4 år innan färgen vuxit ut..

Svar på tråden Hur gör man med utväxten?