• Tankesnurr

    Distansförhållande i coronatider

    Behöver lite kloka tankar och råd från andra som, precis som jag har ett distansförhållande. Träffar ni era partners som bor i andra städer nu under coronapandemin? Jag och min partner har inte träffats på över en månad och det känns ohållbart att fortsätta att inte ses om pandemin håller på under en längre tid. Hur tänker ni andra?

  • Svar på tråden Distansförhållande i coronatider
  • Anonym (Dejt)

    Vi är inte ihop, men dejtat 3 månader innan Corona. Vi har inte setts på 2 månader nu och får säkert vänta ytterligare 2 innan vi kan ses igen. Jag saknar honom och är ganska säker på han känner det samma. Tänker på citatet från Robin Hood

    - Kärlek frodas på avstånd

    - Ja, eller så dör den

    Jag hoppas på det frösta.

  • Tankesnurr

    Tack för ditt svar. Hoppas också på det första. Och på att viruset som genom ett mirakel försvinner imorgon!

  • Anonym (Anonym)

    Självklart ska ni inte ses öht innan pandemin är över.

  • Surprised88

    Min pojkvän sedan 3 år flyttade tillbaka till sitt land efter att ha bott här i Sverige med mig i ett år..

    tack vare det och Att coronan slog till är vi nu separerade på obestämd tid.

    Jag skulle åkt dit och jobbat där i 2 månader men kom således aldrig iväg.

    Det känns skit och mycket osäkert. Landet har de senaste dagarna inte haft några nya fall av Corona och kommer i början på maj börja öppna upp samhället igen och där med öppna för mer flygtrafik men med karantän för alla oavsett vart de kommer ifrån. Så ja, vem vet när vi ses igen.

  • Anonym (Modern Life Is Rubbish.)

    Känns det bra ska ni naturligtvis försätta kämpa för ert förhållande. Vad är ett år av ett helt liv? Hur gör ni nu, mycket telefonsex?

  • Tankesnurr

    Usch vilken jobbig situation! Tror du att du kommer åka dit i början av maj om flygtrafiken öppnar upp, även om det innebär att du måste sitta i karantän ett tag?

    Jag tänker att man såklart fixar att vara ifrån varandra i några månader om förhållandet är stabilt, även om saknaden är väldigt jobbig. Men om detta håller på i halvår eller år blir det ju väldigt svårt.

  • Anonym (***)
    Tankesnurr skrev 2020-04-26 12:05:27 följande:

    Behöver lite kloka tankar och råd från andra som, precis som jag har ett distansförhållande. Träffar ni era partners som bor i andra städer nu under coronapandemin? Jag och min partner har inte träffats på över en månad och det känns ohållbart att fortsätta att inte ses om pandemin håller på under en längre tid. Hur tänker ni andra?


    Hur långt har ni mellan er? Kör man bil är det ju inga problem att träffas, om ni är friska båda två. 
  • Tankesnurr
    Anonym (Modern Life Is Rubbish.) skrev 2020-04-26 14:02:07 följande:

    Känns det bra ska ni naturligtvis försätta kämpa för ert förhållande. Vad är ett år av ett helt liv? Hur gör ni nu, mycket telefonsex?


    Många telefonsamtal blir det, dock inte telefonsex varje gång haha.
Svar på tråden Distansförhållande i coronatider