Några frågor till er som tagit bort tatuering med laser..
Hur ont gjorde det på en skala 1-10? Fick ni några permanenta ärr eller brännskada efter laserbehandlingen? Hur blev resultatet och vad kostade det?
Hur ont gjorde det på en skala 1-10? Fick ni några permanenta ärr eller brännskada efter laserbehandlingen? Hur blev resultatet och vad kostade det?
Jag har "provskjutit" med laser 2 ggr. Jag tycker inte det gjorde ont alls, men tyckte jag inte att det gjorde när jag gjorde tatueringen heller. Mitt ex grät när han gjorde sin (samma tattoo) på samma ställe, så det handlar nog mycket om vilken smärttröskel man har.
Tyvärr har jag inte haft råd att fullfölja, men jag skulle vilja lasra bort den. Följer denna tråd.
Jag har "provskjutit" med laser 2 ggr. Jag tycker inte det gjorde ont alls, men tyckte jag inte att det gjorde när jag gjorde tatueringen heller. Mitt ex grät när han gjorde sin (samma tattoo) på samma ställe, så det handlar nog mycket om vilken smärttröskel man har.
Tyvärr har jag inte haft råd att fullfölja, men jag skulle vilja lasra bort den. Följer denna tråd.
Hur mycket gick det på och hur stort område lasrade du? Var sitter tatueringen?
Att testa laser för att se om det fungerar kostar ingenting.
Den är ca 6 x 7 cm och sitter på överarmen. Problemet med min tattoo är att det är mycket grönt och rött i den vilket är svårt att få bort, svart är enklare.
Vad har du?
Har en jättestor tatuering på ryggen som jag skäms över. Vet inte exakt hur stor den är men täcker väldigt mycket av ryggen. Så första lasringen är gratis alltså? Brukar lite av tatueringen gå bort då?
Puff
Har lasrat bort en tatuering på ca 2x2 cm och det gjorde ASONT! Betydligt ondare än att tatuera sig (som jag inte tycker gör särskilt ont utom på vissa ställen på kroppen. Har dessutom ett ärr på typ 4x4 mm där de nog lasrade på lite för hårt. Vad det kostade minns jag inte men jag har för mig att jag fick göra det 4 eller 5 ggr och att det blev en hyfsad summa till slut.
Rekommenderar alltså inte lasring av stor tatuering på ryggen om du kan tänka dig att lära dig att leva med ditt felval av motiv/plats. Så här i efterhand hade jag nog jobbat mer på att lära mig leva med min tatuering.
Har lasrat bort en tatuering på ca 2x2 cm och det gjorde ASONT! Betydligt ondare än att tatuera sig (som jag inte tycker gör särskilt ont utom på vissa ställen på kroppen. Har dessutom ett ärr på typ 4x4 mm där de nog lasrade på lite för hårt. Vad det kostade minns jag inte men jag har för mig att jag fick göra det 4 eller 5 ggr och att det blev en hyfsad summa till slut.
Rekommenderar alltså inte lasring av stor tatuering på ryggen om du kan tänka dig att lära dig att leva med ditt felval av motiv/plats. Så här i efterhand hade jag nog jobbat mer på att lära mig leva med min tatuering.
Tyvärr inte eftersom jag inte vill "röja" vem jag är. Men om man tittar nära ser man grå streck efter tatueringen (borde gjort en gång till men avbröt när jag fick såret). Ärret är till hälften vitt och till hälften blekt svart bläck. Inte snyggt alls men som tur är behöver man titta rätt noga för att se spåren efter tatueringen och blekningen. Funderar starkt på att tatuera över den.
Både smärta/känsla och resultat beror på flertalet faktorer, du skulle inte kunna visa en bild på tatueringen du vill ta bort?
Jag håller på att ta bort en gadd på ryggen. Den är väl ca 7×7 cm, bara svart bläck och många år gammal. Har lasrat mig två gånger.
- Det gör ondare än att tatuera sig MEN bedövningssalva finns och det tar verkligen inte lång tid per behandling. För min gadd tog det 30 sek per lasertillfälle
- Andra gången jag gjorde laser glömde jag bedövningen. Körde ändå - ont men inte outhärdligt (tycker jag)
- Varit noga med eftervård och smort in flera veckor, sakta men säkert bleknar den och har varken ärr eller "missbildning"
Jag är gravid nu men ska fortsätta ta bort den när bäbisen är ute. Ångrar det inte det minsta, tycker det går både smidigt och snabbt, men dyrt är det förstås
De här har fasta priser. Man kan välja paket. Dyraste paketet för en tatuering på 20x20 cm kostar strax under 20 000 kr oavsett antal behandlingar. https://laserverket.se/priser/