• thee1221

Kan man lära känna en tjej på gymmet?

Hej.
    Kan man lära känna en tjej på gymmet? Vad är en bra öppningsreplik?

• Svar på tråden Kan man lära känna en tjej på gymmet?
  • Anonym (Emma)

Nej. Låt tjejer gymma ifred, vi är inte på gymmet för att ragga eller bli raggade på.

• Anonym (Avstå)

Nej, snälla avstå. Du kommer troligast att framstå som obehaglig. Det är lika obehagligt som att bli raggad på i toakön på krogen. 

• Anonym (Sanna)

Lära känna folk lite grann kan man ju göra, både män och kvinnor. Man kanske ofta är på samma pass och småpratar lite efteråt osv. Att stöta på nån ska man undvika helt.

Däremotkan detju vara så att man råkar (och då menar jag verkligen råkar) träffa på nån man småpratat med på gymmet på nåt annat ställe och då pratar vidare för att man känner igen varandra osv. Så visst kan gymmet spela roll i processen att träffa nån, men man ska absolut inte "ragga" där.

• Anonym (metalworks)

Jag tror att tjejer vill få uppmärksamhet från män på gymmet.
    Annars skulle de inte klä sig så sexigt i tajta kläder. Många träningskläder är tajta, men man ser direkt vilka tjejer som vill synas och visa upp sig.
    Tjejer hävdar att de enbart klär sig för sin egen skull, vill vara fina. Yeah right Skrattande

• Anonym (metalworks)
    thee1221 skrev 2020-04-26 23:45:03 följande:

Hej.
    Kan man lära känna en tjej på gymmet? Vad är en bra öppningsreplik?

Det tror jag. Men inte ragga dock. Sen tror jag det är bättre att hon får ta initiativet isåfall.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (metalworks) skrev 2020-04-27 07:29:35 följande:

Jag tror att tjejer vill få uppmärksamhet från män på gymmet.

Annars skulle de inte klä sig så sexigt i tajta kläder. Många träningskläder är tajta, men man ser direkt vilka tjejer som vill synas och visa upp sig.

Tjejer hävdar att de enbart klär sig för sin egen skull, vill vara fina. Yeah right 

Du förstår att det finns en skillnad på att vilja att folk ska tycka att man ser snygg ut och vilja bli raggad på?

Tom kvinnor 70 plus på mitt gym i olika kroppsformer har för övrigt tajta kläder, det är enklast att träna i. Särskilt på grupp-pass där man hoppar och gör styrka på golvet på olika sätt. En luftigare topp åker då upp, så det kan man inte ha utan att ha en tajt topp under. Att ha sportBH, tajt topp plus luftig topp blir ofta för varmt. Jag har försökt med luftig topp flera gånger (för på mig som inte är så vältränad är det definitivt snyggare) men detfunkar helt enkelt inte praktiskt.utan att riskera att visa hrla magen och BHn eller att tillbringa halva passet med att försöka stoppa ned jumpern i byxorna.
  • Anonym (metalworks)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-04-27 07:38:44 följande:
    Du förstår att det finns en skillnad på att vilja att folk ska tycka att man ser snygg ut och vilja bli raggad på?

Tom kvinnor 70 plus på mitt gym i olika kroppsformer har för övrigt tajta kläder, det är enklast att träna i. Särskilt på grupp-pass där man hoppar och gör styrka på golvet på olika sätt. En luftigare topp åker då upp, så det kan man inte ha utan att ha en tajt topp under. Att ha sportBH, tajt topp plus luftig topp blir ofta för varmt. Jag har försökt med luftig topp flera gånger (för på mig som inte är så vältränad är det definitivt snyggare) men detfunkar helt enkelt inte praktiskt.utan att riskera att visa hrla magen och BHn eller att tillbringa halva passet med att försöka stoppa ned jumpern i byxorna.
    Ja, många träningskläder är mer funktionella när de är tajta. Men det är skillnad på hur tjejer klär sig. Och vad de utstrålar. Jag förstår att du som tjej inte vill medge att tjejer vill vara sexiga för män.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (metalworks) skrev 2020-04-27 07:43:26 följande:

Ja, många träningskläder är mer funktionella när de är tajta. Men det är skillnad på hur tjejer klär sig. Och vad de utstrålar. Jag förstår att du som tjej inte vill medge att tjejer vill vara sexiga för män.

Jag har inte dementerat det. Du förstår att det också är skillnad på att vilja uppfattas som snygg/sexig och att vilja bli raggad på, på gymmet?
  • Anonym (metalworks)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-04-27 07:49:54 följande:
    Jag har inte dementerat det. Du förstår att det också är skillnad på att vilja uppfattas som snygg/sexig och att vilja bli raggad på, på gymmet?
    Ja, och sånt är svårt att veta för en kille. Därför är det bättre att tjejen tar initiativet.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (metalworks) skrev 2020-04-27 07:53:57 följande:

Ja, och sånt är svårt att veta för en kille. Därför är det bättre att tjejen tar initiativet.

Precis som sägs här i tråden, på gymmet ska man låta bli att ragga.
Svar på tråden Kan man lära känna en tjej på gymmet?