• Ingrid1983

    Bajs-Spotify!!!

    Visade sig att jag haft dubbla dragningar på mitt Spotify ett halvår bakåt, och nu när jag sagt upp skiten med motiveringen dras dubbelt har de fortsatt dra! Vad ska man göra? Byta lönekonto?

  • Svar på tråden Bajs-Spotify!!!
  • Stumpan83

    Har du varit i kontakt med Spotify, typ kundtjänst?

    När det fortsatts dra pengar har det också varit dubbelt eller bara en dragning?

    Är det bara en dragning nu gissar jag att du (eller någon annan) gjort ett andra konto när det börjades dra dubbelt. Du har då antagligen bara sagt upp det ena kontot och fortsätter därmed betala för det andra.

  • Ingrid1983

    Det går inte att kontakta dem. Jag vet med 100 % säkerhet att jag fick bekräftelsen Ditt konto är avslutat förra månaden, så irriterad att jag inte screendumpade det. Nu är jag nämligen premiumkund för 99:-/månad när jag loggar in. Det är två dragningar i april, liksom tidigare månader.

  • Limeblad

    Vadå går inte kontakta dem? Har fått väldigt bra hjälp från kundtjänst när mitt konto blev hackat. Har svårt att tror att de hjälper till med sånt men inte fakturafrågor. Men om du inte orkar kan du ju spärra ditt kort så kan inga fler dragningar göras.

  • Sasu

    kan du inte kontakta kundtjänst? du kan ju också beställa ett nytt bankkort, då slutar det som är kopplat att fungera. ev kan man väl ta bort sitt bankkort från deras hemsida, då kan de ju inte dra mer pengar.

  • Ingrid1983

    Man kan skriva i nåt frågeformulär vilket jag gjort nu, men de har ingen mejl eller telefonnummer.

  • Ingrid1983

    Jag är bara irriterad på alla dessa tjänster som bara har färdiga frågor och svar, och det är omöjligt att hitta det man behöver..

  • Limeblad

    Hittade du kontaktformuläret ?Vad kan vi hjälpa dig med?? med olika kategorier? Håller med dig om att den var svår att hitta. Hittade den bara via FAQ om ens konto tagits över.

  • Sasu
    Användarenamnet skrev 2020-04-27 07:51:41 följande:

    Är inte Spotify gratis?


    på datorn är det gratis,på telefonen kostar det 99kr/månaden om du inte vill ha reklam

  • Användarenamnet
    Sasu skrev 2020-04-27 08:12:21 följande:

    på datorn är det gratis,på telefonen kostar det 99kr/månaden om du inte vill ha reklam


    Va?! Det kostar väl bara när man har premium? Jag har Spotify i mobilen och har aldrig någonsin fått en räkning, tror inte ens jag uppgett mitt personnummer eller kontonummer till Spotify ens.
  • Bjoer
    Ingrid1983 skrev 2020-04-27 07:34:48 följande:

    Man kan skriva i nåt frågeformulär vilket jag gjort nu, men de har ingen mejl eller telefonnummer.


    Jag fick mitt konto hackat förut och då hittade jag deras chat som hjälpte mig direkt. Väldigt tillmötesgående faktiskt. Tycker du ska kontakta dem istället för att säga upp konton. Garanterat att de fixar det och att du kanske till och med får retroaktivt de pengar som har dragits dubbelt.
  • Sasu
    Användarenamnet skrev 2020-04-27 10:50:42 följande:
    Va?! Det kostar väl bara när man har premium? Jag har Spotify i mobilen och har aldrig någonsin fått en räkning, tror inte ens jag uppgett mitt personnummer eller kontonummer till Spotify ens.
    som sagt, det är gratis på mobilen också, men då har du reklam och du har bara shuffle. Med Premium har du inte reklam och du kan ladda ner spellistor och du kan spela vilken sång du vill utan shuffle.
Svar på tråden Bajs-Spotify!!!