• Gryntroll

    Internationella Engelska skolan i Liljeholmen

    Jag såg en gammal tråd om när jag letade efter omdömen om den skolan. Jag la min fråga i den, men tänker att jag skapar en ny tråd också i förhoppning om info

    Det gäller alltså IES i Liljeholmen. Hur ser erfarenheterna ut från skolan nu och de senaste åren? Fungerar det att byta i mitten av mellanstadiet? För- och Nackdelar?

    Vi funderar på att byta från barnens nuvarande skola, då vi tror att de skulle må bra av en skola med mer studiero. Idag går de i Mälarhöjdens skola som varit väldigt bra, under lågstatiet gick de framåt bra i ämnena men efter att det fyllts på med elever från en närliggande f-6-skola upplever vi att de i många ämnen går trögare (gissningsvis för att samla ihop kunskapsnivåerna) och dessutom blir aningens stökigare i klasserna och på raster för varje termin. Kanske är det frånvaron av den tidigare helt fantasktiskt underbara rastvärden som gör skillnad (?), trots att det även nu finns engagerade vuxna ute på rasterna.

  • Svar på tråden Internationella Engelska skolan i Liljeholmen
  • Gryntroll

    Är det ingen som har erfarenhet av EIS i Liljeholmen?
    Skulle så gärna vilja ha lite input eftersom den inte är med och kan jämföras på Stockholm Stads hemsida.

Svar på tråden Internationella Engelska skolan i Liljeholmen